استان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

قطع تحویل تسلیحات به عربستان

 ۰ ۳۰

حزب مرکل ریاض را تهدید کرد.

پایگاه خبری احوال نیوز ، به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «ولت» ،نوربرت رتگن، رئیس کمیته امور سیاسی بوندستاگآلمانمعتقد است که اگر ریاض در آینده نزدیک توضیح قانع کننده ای در خصوص شرایط قتل جمال خاشقجی خبرنگار منتقد سعودی ارائه ندهد، دولت آلمان باید فورا تحویل اسلحه به عربستان سعودی را  متوقف کند و در اتحادیه اروپا اخراج سفیر عربستان سعودی بررسی شود.

رتگن گفت:«به عقیده من ریاست عربستان سعودی باید فورا دست به اقدامات سیاسی و مسئولانه ای در این رابطه بزند. در غیر اینصورت تحویل اسلحه حتی قراردادهایی که به تصویب رسیدند باید متوقف شوند. اولا دولت آلمان باید بر این نکته پافشاری کند که سیاستمداران ما و نمایندگان عالیرتبه محافل کاری آلمان از حضور در کنفرانس سرمایه گذاری قریب الوقوع در عربستان سعودی خودداری ورزند.

دوما، اگر عربستان از توضیحات قانع کننده سرباز زند، دولت آلمان باید با اتحادیه اروپا و ناتو گام های دیپلماتیک هماهنگی را اجرایی کنند مانند اخراج کارمندان سفارتخانه های سعودی ».

ریاست کمیته بوندستاگ اعلام کرد که آخرین گزارشات ریاض در باره کشته شدن خبرنگار اصلا قانع کننده نیستند که سومین گزینه رسمی عربستان در باره کشته شدن خبرنگار منتقد سعودی است.

در اعلامیه وزارت خارجه عربستان سعودی آمده است:«بین جمال خاشقجی و مظنونان این حادثه دعوایی رخ می دهدد که به کتکاری می انجامد. در نتیجه این زدوخورد خبرنگار جان می سپارد. شرکت کنندگان این قضیه سعی می کنند این حادثه را مخفی کنند».

جمال خاشقجی دوم سپتامبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار ۵۹ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x