اجتماعی دسته‌بندی نشده

شنیده هایی از موسسه مطبوعاتی ایران

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز در ۹۷/۰۷/۲۳ بازدید از موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در تهران ، توسط جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهر اصفهان ، مدیر موسسه مطبوعاتی ایران اظهارداشت:  موسسه مطبوعاتی ایران  روزنامه های دولت را چاپ میکند که نقش یک پیمانکار را دارد.
وی گفت: ایران ورزشی ، ایران زمین، ایران سپید (که با خط بریل برای روشندلان) ، ایران آذین و… از جمله روزنامه های این موسسه مطبوعاتی است.
محمدتقی روغنی ها اذعان کرد:  با توجه به اینکه روند خواندن روزنامه در کشور ما درحال کمتر شدن است؛ در نتیجه در این ۳سال گذشته وجه مجازی را تقویت کرده ایم.
وی گفت: در شبکه های مجازی توییتر اینستاگرام و تلگرام بشدت  برای جذب مخاطبان فعال شده ایم.
مدیر موسسه مطبوعاتی ایران اظهارداشت: تمام پرسنل ما بیمه هستند و آینده نگری برای جوانان مورد توجه ما بوده است.
روغنی ها گفت: تمام درامد ما از راه درج آگهی و فروش روزنامه هست. که ما از دولت درصدی را به صورت کمک برای روزنامه هایی از جمله ایران سپید میگیریم .
وی بیان داشت: قیمت کاغذ ۲ونیم برابر شده است و بخاطر شرایط خروج آمریکا از تحریم با بحران روبرو شده ایم و نمیتوانیم مثل قبل آگهی بگیریم. روغنی ها با اظهار آنکه لیست کسانی که چندین سال در این موسسه فعال بودند را به تامین اجتماعی اعلام کردیم تا سوابقشان محاسبه شود که البته جریمه هایش را نیز پرداختیم.
روغنی ها گفت: سعی میکنیم انتقادهایی که به جامعه داریم را در عمل به نحو احسن و به طور مطلوب خودمان اجرا کنیم.
در حاشیه این نشست استاد عبدالحسین جعفری رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران اصفهان بزرگترین دغدغه خبرنگاران را نداشتن امنیت شغلی دانست و این مسئله را موجب تاثیرات منفی بر ذهن خبرنگاران خواند.
در این نشست محمدتقی روغنی ها عنوان کرد که متاسفانه کار مطبوعات کار در یک تجارت ورشکسته است. چون کاغذ روز به روز گران میشود هم چنین مردم ما نیز اهل کتاب و روزنامه نبودند؛ هنوز هم نیستند.

روغنیها گفت: از زمانی که مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی بنیان این روزنامه را چیدند گفته شد که هرچه وزیران گفتند اعتنایی نکنید و کار خودتان را بکنید .
همچنین در پاسخ به سوال دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران اصفهان، محمدتقی روغنی ها خاطرنشان کرد : در دوره اقای خاتمی قلم خبرنگاران آزادتر بود اما الان در حوزه دولت مشکل خاصی نداریم ولی یکی دو رده از مقامات که پایین می آییم؛ مشکلات ما زیاد میشود.
وی نقطه قوت روزنامه ایران را مباحث تولیدی آن دانست؛ که هر روز صفحه اجتماعی و گزارش دارد.همچنین حوادث روزنامه ایران را از جمله نقاط قوت خواند و تصریح کرد: سعی کرده ایم حوادث را به سمتی ببریم که مردم را هوشیار کند نه آنکه بترساند.
وی نقطه ضعف روزنامه را خودسانسوری برخی خبرنگاران خواند.
روغنی ها درست نویسی فارسی را از ضروریات دانست و گفت: این که خبرنگار بتواند حرفش را با جسارت بزند اما منافع ملی را حفظ کند هنر است . همچنین تصریح کرد: خبرنگار باید با جسارت و دلیل روی حرفش بایستد که فلان مورد برای منافع ملی نیاز است اما اینکه بخاطر حرف حقیقت خبرنگار را مدام به دادگاه احضار کنند موجب نگفتن حقیقت ها میشود ولی آنچه را که ما نگوییم از سایر رسانه های خارجی و به نحوی دیگر خواهیم شنید.

انتهای پیام/*

فاطمه مستغنی

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x