اجتماعی استان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

الجزیره جزییات جدیدی از قتل خاشقجی منتشر کرد/ بازرسی از خانه سرکنسول عربستان انجام شد

الجزیره جزییات جدیدی از قتل خاشقجی منتشر کرد/ بازرسی از خانه سرکنسول عربستان انجام شد

شبکه الجزیره قطر به نقل از منبعی در دادستانی کل ترکیه نوشت که نمونه‌های پزشکی به دست آمده از خانه سرکنسول سعودی با نمونه‌های به دست‌آمده از کنسولگری مطابقت دارد.

به گزارش گروه پایگاه خبری احوال نیوز ، از برنا، شبکه الجزیره می‌گوید شواهد به دست آمده از خانه «محمد العتیبی»، سرکنسول سعودی در شهر استانبول ترکیه نشان می‌دهد که او در جریان قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود بوده است.

این شبکه به نقل از منبعی در دفتر دادستانی کل ترکیه شامگاه چهارشنبه نوشت که نمونه‌هایی پزشکی که تیم تحقیق ترکیه از خانه عتیبی به دست آورده، کاملا با نمونه‌های به دست آمده از بازرسی از ساختمان کنسولگری مطابقت دارد.

این منبع همچنین به الجزیره گفته است که ترکیه از آمریکا خواسته نمونه خون «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار سعودی میانه رو و منتقد آل سعود را در اختیار آنکارا و تیم حقیقت یاب قرار دهد.

هنوز نتایج تحقیقات تیم حقیقت یاب ترکیه از بازرسی به عمل آمده از خانه سرکنسول سعودی کاملا منتشر نشده است.

این تیم بعد از فشارهای زیاد ترکیه و مجامع جهانی به سعودی‌ها عصر چهارشنبه موفق شد وارد محل سکونت محمد العتیبی شود.

نیروهای امنیتی ترکیه بارها از احتمال وجود شواهدی دال بر قتل خاشقجی در خانه سرکنسول سعودی خبر داده بودند و آنکارا کارشکنی و عدم همکاری ریاض در صدور مجوز بازرسی از خانه عتیبی را دلیل ناقص بودن پرونده این روزنامه‌نگار منتقد آل سعود عنوان کرده بود.

همزمان با انتشار خبر الجزیره، نیویورک تایمز نیز نوشت که «فایل‌های ضبط شده نشان می‌دهد که سرکنسول از قاتلان خاشقجی خواسته است جسد او را در بیرون از دفتر کار او [در کنسولگری] مُثله کنند» که با مخالفت یکی از این قاتلان رو به رو شده است.

روزنامه نیویورک تایمز می‌نویسد، یکی از اعضای تیم قتل خاشقجی به محمد العتیبی گفته «اگر دوست دارد به هنگام بازگشت به عربستان سعودی زنده باشد، سکوت کند».

گزارش‌هایی که طی چند روز گذشته رسانه‌های آمریکایی به نقل از منابع ترکیه منتشر کرده‌اند، حکایت از آن دارد که «ماهر مطرب»، محافظ شخصی «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی مسئول هماهنگ کننده قتل جمال خاشقچی بوده است.

بر اساس این گزارش‌ها، مطرب روز قتل خاشقجی ۱۹ بار تماس گرفته که ۴ تماس از این ۱۹ تماس، از دفتر منشی بن سلمان بوده است.

 

 

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x