آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اجتماعی اردبیل استان اصفهان البرز ایلام بوشهر بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه چهار محال و بختیاری حراسان شمالی حقوق بشر خراسان جنوبی خراسان رضوی خوزستان دسته‌بندی نشده دین و اندیشه زنجان سمنان سیاسی سیستان و بلوچستان شرق شمال غرب فارس فرهنگ و هنر قزوین قم کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویر احمد گلستان گیلان لرستان مازندران مرکزی مرکزی هرمزگان همدان یزد

پرداخت هزینه ثبت نام اربعین فقط به ریال و الکترونیکی

زائران اربعین

رییس سازمان حج و زیارت گفت: هزینه ویزای اربعین فقط بصورت الکترونیکی و با کارت بانکی روی سامانه سماح پرداخت می‌شود و هیچ مبلغی بصورت ارزی نباید پرداخت شود.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ،  پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت نوشت: رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زایران باید نسبت به مراکز غیرقانونی صدور روادید و ویزای جعلی هوشیار باشند، گفت: هزینه ویزای اربعین فقط بصورت الکترونیکی و با کارت بانکی روی سامانه سماح پرداخت می‌شود و هیچ مبلغی بصورت ارزی نباید پرداخت شود.

همچنین هزینه نهایی بابت بیمه، پزشکی و ویزا ۲۳۴ هزارو ۸۷۵ تومان است و زایرین به هیچ وجه مبلغی بیش از این را نباید پرداخت کنند.

 

حمید محمدی رییس سازمان حج وزیارت در برنامه رادیو اربعین توضیحاتی را در خصوص ثبت نام، دریافت ویزای زایران ارایه کرد و به سوالات زایران درباره مسایل مختلف پاسخ گفت و اعلام کرد: تا عصر امروز بیش از یک میلیون و پنجاه هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

وی خطاب به زایران اربعین حسینی تاکید کرد: تنها کانال مطمئن برای اخذ ویزای اربعین، سامانه سماح است.

محمدی خاطرنشان کرد: اگر افراد قادر به مراجعه به سامانه سماح نیستند، می توانند با مراجعه به نزدیک ترین دفاتر زیارتی، بعد از نام نویسی اولیه بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت ویزای خود را دریافت کنند.

وی افزود: مجموعه مبلغ ویزا، هزینه بیمه و پزشکی ۲۳۴ هزار و ۸۷۵ تومان است که در سامانه سماح بصورت الکترونیکی پرداخت می شود.

محمدی تاکید کرد هیچ مبلغی بالاتر از این و یا بصورت ارزی نباید پرداخت شود.

محمدی همچنین با اشاره به دستگیر شدن چند گروه جعل ویزای اربعین گفت: حتما از مجاری معتبر اعلام شده ویزای اربعین را دریافت کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: تمام ویزاهای صادر شده برای موسم اربعین تا پایان ماه صفر اعتبار دارد.

محمدی خاطرنشان کرد: زایران از زمانی که گذرنامه را به دفتر زیارتی تحویل می دهند، حداکثر ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد ویزای سفر اربعین را دریافت می کنند.

وی درباره تغییر در قیمت ویزای اربعین و عودت دادن وجه کسانی که در روزهای نخست نام نویسی کرده بودند گفت: قیمت ویزای اربعین با دستور رییس محترم جمهور و به پیشنهاد بانک مرکزی کاهش پیدا کرد و برای کسانی که روزهای نخست وجه تعیین شده را پرداخت کرده بودند تمهیداتی اندیشیده شده که مابه التفات به آنها عودت داده شود.

محمدی توصیه کرد: زائران هرچه زودتر ثبت نام کنند و مدارک خود را برای دریافت ویزا ارائه دهند.

وی تاکید کرد: تلاش های دفاتر خدمات زیارتی و کنسولگری های دایم و موقت در سراسر کشور، برای ثبت نام و صدور روادید به صورت فوق العاده در حال انجام است و امیدواریم زایران دعا گوی خادمان خود باشند.

 

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x