اجتماعی استان حقوق بشر حوادث

وزیر بهداشت حتی وقت امضای یک‌میلیون و پانصد عمل چشم را هم نداشته/ متاسفانه همه در کشور به دنبال آمارسازی هستند

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی مطرح کرد

وزیر بهداشت حتی وقت امضای یک‌میلیون و پانصد عمل چشم را هم نداشته/ متاسفانه همه در کشور به دنبال آمارسازی هستند

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت حتی وقت امضای یک‌میلیون و پانصد عمل چشم را هم نداشته/ متاسفانه همه در کشور به دنبال آمارسازی هستند

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی با اشاره به آمار اعلام شده در مورد انجام یک میلیون و پانصد عمل جراحی توسط وزیر بهداشت گفت: وزیر بهداشت حتی وقت امضای این همه عمل را هم نداشته و امضایش را پای شرح عمل گذاشته‌اند. متاسفانه همه در کشور به دنبال آمارسازی هستند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از فارس، محمد رازی در نشست خبری که در ارتباط با بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن جراحی ارتوپدی ایران برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره سی‌ام مهرماه تا چهارم آبان در هتل المپیک با حضور مهمانان داخلی و خارجی و صاحب‌نظران برجسته برگزار می‌شود و جدیدترین مباحث علمی در زمینه‌های مختلف ارتوپدی از جمله شانه، زانو، دست، لگن و … مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات ارزی امسال نتوانستیم مهمانان خارجی به اندازه کافی دعوت کنیم تا بتوانیم هزینه‌ها را کاهش دهیم، گفت: امسال هیچ ارزی برای کنگره ما اختصاص داده نشد و بسیاری از شرکت‌های عمده تجهیزات پزشکی نیز جهت برگزاری نمایشگاه در حاشیه این کنگره حضور چندانی نخواهند داشت.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی در ادامه در پاسخ به سوالی در ارتباط با برکناری خودش از دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: همه می‌دانند که وزارت بهداشت کشور ما تنها وزارتخانه‌ در دنیا است که دائم در حال تاخت و تاز به کسانی بوده که باید سرویس دهند.

* وزارت بهداشت بر صورت پزشکان سیلی می‌زند

رازی تصریح کرد: این قضیه همچون خلبانی بوده که سازمان هواپیمایی آن را صدا زده و قبل از پرواز به او فحش می‌دهند و چک بر صورتش می‌زنند و در همه مجلات هم از او به بدی یاد می‌کنند و پس از آن می‌گویند که برو و مسافران را از ایران به کشور دیگر ببر.

وی بیان داشت: وزارت بهداشت با کادر پزشکی به ویژه کادر متخصص‌تر همچون این خلبان هواپیما علم می‌کند دلیلش را نمی‌دانم ولی عقل سلیم و انسان مسلمان و ایرانی چنین کاری نمی‌کند و این موضوع را باید از دولت آقای روحانی پرسید که ناظر اصلی این رفتارها است.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی گفت: ما به دلیل مشکلات اعتراض کرده‌ایم و انتظار داشته‌ایم حداقل پس از ۲۰ بار این اعتراض قضیه به گوش دولت برسد ولی اینکه حرکتی نمی‌کنند را نمی‌دانم. بنده به دستور مستقیم وزیر بهداشت بازنشسته شده‌ام و اطلاعات دقیقی در این رابطه دارم.

وی گفت: به من اعلام کردند که کم کار بوده‌ام؟! الان باید در اورژانس بنشینم و مچ دست جا بیندازم تا بگویند پرکار هستم؟

* برای وزیر بهداشت آمارسازی می‌کنند

رازی با اشاره به آمار اعلام شده در مورد انجام یک میلیون و پانصد عمل جراحی توسط وزیر بهداشت گفت: وزیر بهداشت حتی وقت امضای این همه عمل را هم نداشته و امضایش را پای شرح عمل گذاشته‌اند. متاسفانه همه در کشور به دنبال آمارسازی هستند. 

وی گفت: می‌گویند که بهداشت و درمان باید رایگان باشد و از طرفی بیمارستان‌ها خودکفا شوند مگر چنین می‌شود؟! یا باید دزدی کنند یا از جیب پزشکان و شرکت‌ها بردارند که چنین اقدامی نیز انجام دادند .

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی گفت: من از عید نوروز تاکنون در تعداد زیادی از کنگره‌های بین‌المللی جهان شرکت کرده‌ام و همه جا بنده را به عنوان استادی از دانشگاه ایرانی اعلام کرده و کسی که در بیمارستان رسول اکرم فعالیت می‌کند ولی آقایانی که هزاران مقاله داشته ‌اند در هیچ کنگره آنها را راه نمی‌دهند و حالا مرا به دلیل کم کاری از کار برکنار می‌کنند. مشخص است هر کسی انتقادی کند باید به طریق رد شد که البته برای من بد هم نشد.

* مشکلاتی که طرح تحول به همراه داشت 

رازی درمورد تجهیزات پزشکی مورد نیاز در حوزه ارتوپدی گفت: این مساله دلایل اقتصادی و تحریمی دارد به دلیل اجرای طرح تحول و رایگان بودن برخی تجهیزات بی‌رویه از آنها استفاده شد و در بخش دولتی پول‌های اختصاص داده شده به اتمام رسید. طرح تحول باید رد شهر کوچکی اجرا می‌شد و اگر با موفقیت همراه بود گسترش می‌یافت.

وی افزود: هیچ کشوری در دنیا چنین نمی‌کند و حتی کشورهایی با درآمد بالا نیز زیر چنین قضایایی مانده‌اند. قطعا وقتی همه این خدمات را در همه حوزه‌ها رایگان کنند از نظر مالی با کمبود مواجه می‌شوند و اکنون بیماری که به طور مثال در بخش خصوصی بستری می‌شود از طرفی اینکه خودش بخواهد جهت خرید تجهیزات اقدام کند با ممنوعیت همراه شده و از طرف دیگر خودشان هم تجهیزات لازم را ندارند و با این اصل بیمار نمی‌تواند درمان شود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x