آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اجتماعی اردبیل استان اصفهان اقتصادی البرز ایلام بوشهر بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه چهار محال و بختیاری حراسان شمالی حقوق بشر خراسان جنوبی خراسان رضوی خوزستان دسته‌بندی نشده دین و اندیشه زنجان سمنان سیستان و بلوچستان شرق شمال غرب فارس فرهنگ و هنر قزوین قم کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویر احمد گلستان گیلان لرستان مازندران مرکزی مرکزی هرمزگان همدان یزد

پاسخ فرانسه به دخالت آمریکا در روابط تجاری ایران و اروپا

وزیر دارایی فرانسه میگوید تحریم‌های ایران فرصتی برای استقلال مالی اروپا از آمریکاست
به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ازنامه نیوز برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه تحریم‌های آمریکا علیه ایران را فرصتی خواند که کشورهای اروپایی می‌توانند از آن برای تشکیل نهادهای مستقل مالی استفاده کنند.
وزیر دارای فرانسه همچنین تاکید کرد: قرار نیست آمریکا تصمیم بگیرد که آیا ما مجاز به تجارت با ایران هستیم یا خیر.

«برونو لومر» وزیردارایی فرانسه با بیان اینکه آمریکا نمی تواند درباره همکاری تجاری اروپا با ایران تصمیم گیری کند، گفت: تحریم های واشنگتن علیه ایران فرصتی است تا اروپایی ها نهادهای مالی مستقل خاص خود را ایجاد کنند.

 به نقل از ایرنا، این وزیر فرانسوی روز جمعه در کنفرانسی در اسلواکی اظهار داشت: من معتقدم که نتیجه بحران باایران، فرصتی برای اروپا خواهد بود تا نهادهای مالی مستقل خود را داشته و ما بتوانیم با هرکسی که می خواهیم تجارت کنیم.

وی افزود: واشنگتن نمی تواند برای ما تصمیم بگیرد که آیا اجازه تجارت با ایران را داریم یا نه.

خروج ترامپ از برجام با مخالفت شدید اروپایی ها مواجه شد. بروکسل برای مقابله با تحریم های ترامپ «قانون انسداد» را به روزرسانی کرد تا از شرکت های اروپایی که با ایران همکاری تجاری دارند، در مقابل تحریم های واشنگتن حفاظت کند.

اتحادیه اروپا همچنین قرار است تا هفته های آینده سازوکار تازه ای برای ادامه مراودات بانکی قانونی با ایران در برابر تحریم های مالی آمریکا ایجاد کند.

به گزارش بلومبرگ، لومر همچنین گفت: دونالد ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا) بهترین مشوق برای ایجاد یک اروپای قوی تر است. اروپا به خاطر دونالد ترامپ قوی تر و نسبت به لزوم قوی تر شدن و همگرایی بیشتر آگاهی یافته است.

ترامپ بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا تعرفه وضع کرده و از توافق هسته ای با ایران خارج شده است.

وی ماه ژوئیه در مصاحبه ای اتحادیه اروپا، چین و روسیه را «دشمن» خواند.

لو مر با اشاره به تعرفه هایی که آمریکا وضع کرده است، اظهار داشت: ترامپ تصمیم گرفت جنگی تجاری را آغاز کند. او فکر می کند که برنده می شود اما هیچ کسی برنده نمی شود.

انتهای پیام/*
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x