استان بین الملل جنوب خوزستان سیاسی

نقاب تزویر رسانه‌های خبری جهان در پوشش حادثه تروریستی اهواز

حادثه تروریستی اهواز بار دیگر نقاب تزویر و برخورد دوگانه رسانه های خبری جهانی در پوشش یک حادثه تروریستی را نشان داد.

نقاب تزویر  رسانه های خبری جهان در پوشش حادثه تروریستی اهوازبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز؛ حادثه تروریستی اهواز بلافاصله توسط رسانه های خبری جهان مورد پوشش قرار گرفت. رسانه ها و بنگاه های خبری مشهور جهان از جمله خبرگزاری فرانسه، رویترز و بی بی سی جهانی بلافاصله با استفاده از تصاویر پخش شده از تلویزیون کشورمان این حادثه را برای مخاطبان خود پوشش دادند. اما آنچه مثل گذشته مشهود بود سیاست دوگانگی و نقاب تزویر حاکم بر این رسانه ها و بنگاه های خبرپراکنی در پوشش یک حادثه تروریستی بود.


آنها به جای استفاده از عنوان حادثه یا حمله تروریستی در پوشش این خبر تنها از عنوان “حمله مسلحانه” استفاده کردند تا مثل همیشه به مخاطبان خود بقبولانند آنچه تنها در قلمرو کشورهای اروپایی و آمریکا رخ می دهد ویژگی های یک حمله تروریستی را داراست. به عبارت دیگر تمام حوادث مشابه با وجود شدت و حدت بیشتر و به خاک و خون کشیدن  تعدادی بیگناه تنها یک حمله مسلحانه است.


البته خوشبختانه گسترش رسانه های مختلف دیداری و شنیداری و از جمله فراگیر شدن شبکه های اجتماعی این دوگانگی و تزویر بنگاه های خبری را برای مخاطبان آنها برملا کرده و آنچه واقعیت محض است پیش روی مخاطبان قرار می گیرد. مسلماً برای یک مخاطب آگاه در هر نقطه از جهان، کشته شدن تعدادی بیگناه چه  در بلژیک باشد و چه در ایران هیچ تفاوتی وجود ندارد و هر دو حادثه به عنوان یک حمله تروریستی محکوم است.

نقاب تزویر  رسانه های خبری جهان در پوشش حادثه تروریستی اهواز

نقاب تزویر  رسانه های خبری جهان در پوشش حادثه تروریستی اهواز

نقاب تزویر  رسانه های خبری جهان در پوشش حادثه تروریستی اهواز

نقاب تزویر  رسانه های خبری جهان در پوشش حادثه تروریستی اهواز

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x