ورزشی

رسول خادم خبر داد: انتخاب کشتی‎گیران المپیکی از رقابت‌های جهانی/ پرونده سنگینی داریم

انتخاب کشتی‎گیران المپیکی از رقابت‌های جهانی/ پرونده سنگینی داریم

رئیس فدراسیون کشتی معتقد است ترکیب اصلی تیم‌های ملی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از نفرات و عملکرد پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ مشخص خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، مدال آوران تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران و اعضای کادر فنی این دو تیم در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا عصر روز گذشته مورد تجلیل قرار گرفتند و جوایز نقدی خود را از حامی فدراسیون کشتی دریافت کردند.

رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی در حاشیه این مراسم و در جمع مسئولان و پیشکسوتان و اهالی کشتی گفت:  کادرهای فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی به دنبال یافتن ترکیب اصلی تیم در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ هستند.

وی اظهار داشت: این موضوع موجب می شود کادرهای فنی و اعضای شورای فنی، نگاه متفاوتی به عضویت ملی پوشان در تیم های ملی آزاد و فرنگی داشته باشند. به این معنی که حضور در مسابقات جهانی یک مبنای ارزیابی برای شناسایی ترکیب نهایی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهد بود.

خادم از اعلام ترکیب تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در فاصله ۱۵ روز مانده به رقابت‌های جهانی خبر داد و در خصوص ضعف فنی برخی ملی پوشان نیز گفت: در این فاصله کوتاه شاید نتوانیم بسیاری از ضعف ها را برطرف کنیم، اما مسیرمان باید طوری باشد که در نهایت ترکیب قابل قبولی را برای حضور در المپیک از دل رقابت های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ پیدا کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: المپیک جایی نیست که کشتی گیرانش را در همان سال پیدا کنیم، بلکه مدعیان از سال های قبل از المپیک ارزیابی و شناسایی می شوند و نشان می دهند قابلیت و شایستگی حضور در المپیک را دارند.

وی در پایان در خصوص نامه جدید اتحادیه جهانی کشتی در خصوص محرومیت های در نظر گرفته شده گفت: بارها مشکلات بین المللی کشتی ایران را تذکر دادم، اما پاسخی دریافت نکردم. طبیعتا این موضوع با توجه به خطر محرومیت و پرونده سنگینی که در این رابطه داریم، شرایط را بسیار سخت و متفاوت خواهد کرد.

انتهای پیام/*
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x