آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اجتماعی اردبیل استان اصفهان اقتصادی البرز ایلام بوشهر تصاویر تهران جنوب چهار محال و بختیاری حراسان شمالی حقوق بشر خراسان جنوبی خراسان رضوی خوزستان دسته‌بندی نشده دین و اندیشه زنجان سمنان سیستان و بلوچستان شرق شمال غرب فارس فرهنگ و هنر قزوین قم کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویر احمد گلستان گیلان لرستان مازندران مرکزی مرکزی هرمزگان همدان یزد

مبارزه با فساد دشوار نیست فقط اراده و عزم جدی و عاری از تبغیض مدعیان و نظارت همگانی و به صحنه آمدن رسانه ها را طلب می کند.

دکتر رضا اسماعلی : مبارزه با فساد دشوار نیست فقط اراده و عزم جدی و عاری از تبغیض مدعیان و نظارت همگانی و به صحنه امدن رسانه ها  را طلب می کند.

کارنامه مجلس ، و نمایندگان در شفافیت و مبارزه با فساد،فیش حقوق خود را علنی کنیم.
 پایگاه خبری احوال نیوز ،  دکتر رضا اسماعلی پژوهشگر مسائل اجتماعی و استاد دانشگاه گفت : مجلس در روز چهارشنبه طرح شفافیت نمایندگان را نه با اولویت بلکه به طورعادی مورد تصویب قرار داد. طرحی که برای سالم‌ سازی و مبارزه با فساد به مانند نان شب برای سلامت اجتماعی لازم است.
تصویب طرح شفافییت گامی است در جهت ازمودن ادعاهای کسانی که در عمل باید ثابت کنند چقدر به گفته های خویش عمل می کنند و چقدر به مصوبات خود پای بند هستند‌؟
نمایندگان مجلس فارغ از تعلقات جناحی بهتر است وضع خود را در مقابل عقل و دیدگان ملت مشخص کنند و برای افزایش سرمایه سیاسی و شفافییت  در جامعه به سولات ذیل پاسخ گویند.
۱هزینه تبلیغا ت و فعالیت های انتخاباتی خود را به طور شفاف اعلام نمایند . ۲حامیان مالی انها چه کسانی بوده اند؟سهم حمایت کنندگان در ورود نمایندگان به کاخ بهارستان چقدر بوده است؟
۳دریافت رسمی و جنبی پولی ماهانه و سالیانه انان توسط نماینده مجلس چقدر است؟ نمایندگان فیش های حقوق و دریافتی خود را علنی کنید.
۴ میزان دارایی و مالکیت خود . همسر و فرزندان و اطرافیان نزدیک نمایندگان قبل از ورود به مجلس و و بعد از نشستن بر روی صندلی سبز در بهارستان چقدر بوده است؟سهم عضویت احتمالی خود و خویشاوندان از شرکتها و موسسات اقتصادی و صنعتی و خدماتی چقدر است؟
۵ نمایندگان برای تفاوت بین حقوق رسمی دریافتی و هزینه تبلیغات انتخاباتی و هزینه های نمایندگی و خرج برج های فراوان چگونه کسری را حبران کرده اند؟ بهتر است مجلسیان کارنامه خود را شفاف و صادقانه به مردم شهرستانهای حوزه انتخابیه و ملت عرضه کنند.
رسانه ها رسمی و شبکه های اجتماعی می توانند کارنامه مجلس نشینان در حوزه مالی در هر شهرستان را اطلاع رسانی کنند. و ان را به صورت مطالبه اجتماعی تبدیل کنند.
بهترین راه شفافیت و سلامت سیاسی و اقتصادی در تحقق ایده “جهان محضر الهی است در محضر او گناه نکنیم” ودر سپهر شیشه ای سیاست و قدرت اقتصادی در معرض دیده شدن میکروسکپی همه مسولان شامل وزرا ،مدیران ارشد، مقامات دولتی ، نمایندگان مجلس ، اعضای شورای نگهبان.قضات عالی مرتبه، فرماندهان نظامی و انتظامی،استانداران ،فرمانداران ،بخشداران، مقامات محلی . نمایندگان شورای شهر وشهرداران و مدیران شهرداری و مدیران سازمانها در سطح کشوری ،استانی و محلی توسط مردم و رسانه های اجتماعی به نمایندگی مردم است. کارنامه هیچ مسولی نباید از دیده شدن و نظارت مردمی مصون بماند.
مبارزه با فساد دشوار نیست فقط اراده و عزم جدی و عاری از تبغیض مدعیان و نظارت همگانی و به صحنه امدن رسانه ها و نظارت همگانی را طلب می کند.
به دلیل محدویت امکان اطلاع رسانی خوانندگان گرامی در صورت موافقت بامتن ان را برای نماینده مجلس منطقه خود ارسال کنند و از انان بخواهند تا…..
انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x