بین الملل سیاسی

ترامپ: بزودی نامه ای «مثبت» از جانب رهبر کره شمالی دریافت می کنم!

ترامپ: بزودی نامه ای «مثبت» از جانب رهبر کره شمالی دریافت می کنم!

ترامپ: بزودی نامه ای «مثبت» از جانب رهبر کره شمالی دریافت می کنم!

رئیس جمهور آمریکا می گوید که نامه ای از جانب رهبر کره شمالی برای وی ارسال شده است که به گمان او، نامه ای مثبت خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا یک روز پس از ابراز خوش بینی نسبت به دستیابی به یک توافق خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره، اعلام کرد که نامه ای از جانب «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای وی ارسال شده است که به گمان او، نامه ای «مثبت» خواهد بود.

ترامپ خطاب به خبرنگاران گفت: «می دانم که این نامه به من تحویل داده می شود، نامه ای خصوصی از جانب کیم جونگ اون خطاب به من. این نامه روز گذشته در مرز تحویل داده شد. و من فکر می کنم که نامه ای مثبت باشد».

شایان ذکر است که رهبران دو کشور از زمان مذاکره بر سر برنامه هسته ای کره شمالی با یکدیگر مکاتباتی داشته اند.

روز پنج شنبه، ترامپ در یک پیام توئیتری با قدردانی از کیم به دلیل ابراز «اعتقاد راسخ خود به رئیس جمهور ترامپ» افزود: «ما به همراه یکدیگر این کار [خلع سلاح هسته ای] را به انجام می رسانیم».

به گزارش مهر، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز پنج شنبه اعلام کرد که خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره را در دوره اول ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به انجام می‌ رساند.

«چانگ ایو-یانگ» سرپرست امنیت ملی کره جنوبی که برای رایزنی درباره آماده سازی مقدمات دیدار سران دو کره چهارشنبه گذشته با سفر به پیونگ یانگ با رهبر کره شمالی دیدار کرده بود، روز پنج‌شنبه در این خصوص گفت: «توافق شد دور سوم دیدار سران کره جنوبی و کره شمالی ۱۸ تا ۲۰ سپتامبر (۲۷ تا ۲۹ شهریور) برگزار شود».

وی ادامه داد: «در جریان نشست مذکور، دو طرف درباره اقدامات عملی برای حرکت به سمت خلع سلاح هسته ای با یکدیگر به تبادل نظر می پردازند».

سرپرست امنیت ملی کره جنوبی همچنین گفت که «کیم جونگ اون» اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی را تاریخ خلع سلاح هسته ای این کشور خوانده است.

مهر

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x