استان جنوب فرهنگ و هنر

دانش آموزان نیازمند را دریابیم

دانش آموزان نیازمند را دریابیم

پایگاه خبری احوال نیوز، عضو هیات مدیره مجمع خیران فرهنگ ساز و شهرسازگفت: دانش آموزان و خانواده هایی هستند که ناتوان از خرید لوازم تحصیل و تحریر هستند که نیاز است مردم همت کنند و نگذارند دانش آموزی به دلیل ناتوانی در تامین لوازم مورد نیاز،از تحصیل بازماند.

داریوش نویدگویی،جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،با اشاره به قرار داشتن در آستانه فصل بازگشایی مدارس افزود: بسیاری از خانواده ها چند هفته مانده به شروع مهر به راحتی وسایل، لوازم تحریر و تحصیل فرزندانشان را تهیه می کنند اما با توجه به وضعیت اقتصادی موجود،خانواده های زیادی نیز هستند که در این شرایط قادر به تامین ملزومات مدرسه نیستند و شرمنده فرزندانشان می شوند و بعضا دانش آموزانی به همین دلیل،ترک تحصیل نیز می کنند.
نویدگویی ادامه داد: مراکز خیریه ای از جمله چهار مرکز سرای مهربانی و دو مرکز یار مهربان متعلق به مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز شیراز هستند که هدایای کالایی و نقدی شهروندان نیک اندیش را به دست این دانش آموزان در آستانه شروع سال تحصیلی می رسانند.
وی با اشاره به اینکه شهروندان شیرازی می توانند در حد توان خود حتی یک مداد مشکی را برای دانش آموزان نیازمند خریداری کنند و به دست این دانش آموزان برسانند،اظهار داشت: شش مرکز متعلق به مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز شیراز نیز آماده رساندن کمک های مردم شیراز به دست دانش آموزان نیازمند است.
نویدگویی ادامه داد: مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز توانسته اعتماد شهروندان شیرازی را جلب کند و وسایل مورد نیاز افراد نیازمند جامعه از جمله کتاب،البسه،دارو،لوازم تحریر،اسیاب بازی، مواد غذائی و … را به دست نیازمندان واقعی برساند.
وی گفت: مردم کتاب های اضافی و گاه نو را به این مجموعه اهدا می کنند و نهادهای متقاضی و افرادی که به این کتابها نیاز دارند نیز بصورت رایگان از این کتاب ها بدون نگه داشتن هیچگونه وجه و یا کارت شناسایی استفاده می کنند و بعد از مطالعه آن را برمی گردانند.
وی اظهار داشت: از اسفند سال ۹۴ که این مرکز فعالیت خود را آغاز کرده تا پایان مرداد ماه امسال ۱۶۲هزار و ۲۳۴ دست انواع البسه به این مجموعه وارد و تاکنون بیش از ۱۳۶ هزار دست از این لباس ها به نیازمندان اهدا شده است.
نوید گویی ادامه داد: خیرین در ۱۸ ماه گذشته ۱۰ هزار و ۳۶۷ نوع اسباب بازی به این مرکز اهدا کرده اند که تاکنون ن۹ هزار و ۹۹۳ عدد به کودکان نیازمندان داده شده و همچنین در این مدت ۶۸ هزار و ۲۶۲ جلد انواع کتاب وارد این مجموعه شده که از این تعداد ۵۱ هزار و ۸۵۵ نسخه آن به نیازمندان اهدا شده است.
وی اضافه کرد: ۹ هزار و ۴۰۷ دستگاه انواع لوازم منزل به سرای مهربانی واگذار شده که تاکنون هشت هزار و ۷۲۷ دستگاه آن به دست نیازمندان رسیده است.
وی با اشاره به اینکه ۶۵ نیروی افتخاری در این مجموعه فعالیت می کنند،گفت: هزار و ۲۷ بسته لوازم تحریر در ۱۸ ماه گذشته به این مرکز واگذار شده که ۷۱۱ عدد از این بسته ها به دست دانش آموزان نیازمند رسیده و همچنین از شش هزار و ۵۶۳ بسته مواد غذایی اهدا شده شش هزار و ۴۶۰ بسته آن به نیازمندان واگذار شده است.
نویدگویی بیان کرد: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دیگری نظیر همیار ترافیک و فضای سبز نیز زیر نظر این مجموعه شکل گرفته که در حال حاضر در بحث همیار ترافیک حدود ۳۰۰ نفر با این مجمع همکاری دارند.
وی عنوان کرد: چهار سرای مهربانی در شیراز در بلوار چمران،بلوار رحمت سه راه دارالرحمه،حدفاصل شهرک بزن و گلدشت حافظ، و بلوار مدرس نبش جانبازان(پودنک) واقع شده اند که شهروندان می توانند کمک های خود را از جمله لوازم تحریر ،به این مراکز تحویل دهند تا از طریق خیریه های معتبر به دست نیازمندان برسد و یا کمک های نقدی خود را با این هدف به شماره کارت ۵۰۴۷۰۶۱۰۲۱۲۷۸۰۴۵ بنام مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز واریز کنند

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x