پوتین به دیدار رهبر انقلاب خواهد رفت

به گزارش پایکاه خبری احوال نیوز، یوری اوشاکف» افزود: این دیدار‌ها در حاشیه نشست سران آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) در تهران برگزار خواهد شد و ما به گونه‌ای برنامه ریزی کرده ایم که پوتین سه جلسه دوجانبه داشته باشد.

وی درخصوص مذاکرات دوجانبه با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: با مقامات ایران در خصوص آخرین وضعیت سوریه و جنبه‌های مختلف همکاری‌های دوجانبه و همچنین اوضاع درخصوص برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تبادل نظر خواهیم کرد.
دستیار امور بین الملل رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: در دیدار پوتین و اردوغان مسائل مختلف همکاری‌های دوجانبه مورد بحث قرار خواهد گرفت ضمن اینکه درخصوص سوریه نیز تبادل نظر خواهد شد؛ امسال روسای جمهوری دو کشور ۱۷ بار تلفنی با هم گفت: وگو کرده اند.
اوشاکف با بیان اینکه سران آستانه نگران استفاده تروریست‌ها از سلاح‌های شیمیایی در ادلب هستند، گفت: انتظار می‌رود به موضوع حضور و فعالیت گروه تروریست‌های جبهه النصره توجه ویژه‌ای شود.
به گفته وی، به تازگی گروه‌های تروریستی در این منطقه فعالتر از قبل شده اند و حملات متعددی توسط پهپاد‌های آنان علیه پایگاه‌های روسی در سوریه صورت می‌گیرد.
اوشاکوف تاکید کرد که روسیه، ایران و ترکیه مشترکات زیادی در مواضع خود در قبال سوریه دارند که به سه کشور اجازه می‌دهد همکاری موثر خود را در چارچوب مذاکرات آستانه ادامه دهند.
وی نشست سران آستانه در تهران را با توجه به وضعیت فعلی در سوریه بسیار با اهمیت دانست و گفت: در این نشست علاوه بر بررسی وضعیت فعلی سوریه، درخصوص اقدامات بعدی برای حل و فصل اوضاع در سوریه در بلند مدت، بررسی فعالیت‌های بعدی در مبارزه با تروریسم و بهبود وضعیت انسانی نیز گفت: وگو خواهد شد.
به گفته وی، سران آستانه در پایان این نشست بیانیه مشترکی منتشر خواهند کرد ضمن اینکه نشست خبری نیز با اصحاب رسانه خواهند داشت.
به گزارش ایرنا، روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه جمعه این هفته در تهران در خصوص سوریه به ویژه موضوع ادلب تبادل نظر و گفت: وگو می‌کنند.
روسیه بیش از دو هفته است که نگرانی خود را از صحنه سازی شیمیایی در ادلب توسط گروه‌های تروریستی و با هدایت سرویس‌های امنیتی  اعلام کرده است.
در مقابل آمریکا نیز د را متهم کرده است که قصد دارد در ادلب حمله شیمیایی انجام دهد و اعلام کرده که در این صورت واکنش سختی نشان خواهد داد.
دونالد ترامپ به تازگی برای سوریه و متحدان این کشور از جمله ایران، روسیه و ترکیه در صورت اقدام نظامی در ادلب خط و نشان کشیده است.
جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا نیز مدعی شده است که احتمال دسترسی تروریست‌های ضد سوری و مخالفان بشار الاسد به تسلیحات شیمیایی مورد ادعایی روسیه احمقانه است و واقعیت گزاره‌های روسیه را رد می‌کند.
ادلب هم اکنون آخرین منطقه در اختیار تروریست‌ها و مخالفان دولت بشار الاسد در شمال سوریه است و هر از چند گاهی از این منطقه، پایگاه هوایی روسیه در حمیمیم مورد حمله پهپاد‌های تروریستی قرار می‌گیرد.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز به خبرنگاران گفت که شرکای غربی ما به خوبی می‌دانند که بدون حذف تروریست‌ها در ادلب، وضعیت سوریه عادی نمی‌شود.