اجتماعی استان سیاسی

اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان برای بسته‌های اقتصادی دولت

نوبخت در صحن علنی مجلس خبر داد

اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان برای بسته‌های اقتصادی دولت

خبرگزاری فارس: اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان برای بسته‌های اقتصادی دولت

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد دولت ۵ بسته و ۱۲ برنامه معیشتی برای عبور از شرایط نابسامان اقتصادی با ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه تهیه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز،  محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست علنی امروز چهارشنبه (۱۴ شهرویورماه ۹۷) پارلمان، در جریان رسیدگی مجلس به رد طرح تامین کالاهای اساسی اظهار داشت: دولت پنج بسته و ۱۲ برنامه معیشتی برای عبور از شرایط نابسامان اقتصادی با ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه تهیه کرده که در جلسه‌ای باید به صورت مفصل به اطلاع نمایندگان برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در شرایط ویژه‌ای هستیم، افزود: حتما می دانید که برای گذر از تکانه‌ای که به اقتصاد وارد شد و بخشی از اقتصاد را تحت تاثیر قرار داد، نیاز به ساز و کارهای مختلفی داریم، به همین دلیل مقام معظم رهبری شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه را تشکیل دادند.

نوبخت عنوان کرد: این شورا مستمرا در حال بررسی مسائل روز کشور است. یکی از مسائلی که این شورا تشخیص داد یافتن روشی جبرانی برای مردم و مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و پیمانکاران بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بر همین اساس اضافه کرد:این شورا، سازمان برنامه و بودجه اقداماتش را انجام داد و گزارش خود را برای روسای کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه و مرکز پژوهشهای مجلس و برخی دستگاه‌های دیگر، فرستاد.

نوبخت خاطرنشان کرد: رییس جمهور بنده را موظف کرد در جلسه فوق العاده امروز بعدازظهر ستاد اقتصاد مقاومتی این بسته‌ها و برنامه‌ها را بار دیگر بررسی و نهایی کنیم.

در شورای مذکور تشخیص داده شد که در چنین وضعیتی به جهت نابسامانی بازار ارز، افزایش قیمت‌ها را شاهدیم و باید روش‌هایی برای مردم و حتی فراتر از آن برای تولیدکنندگان و پیمانکاران جهت رفع نیازهای اساسی اتخاذ کنیم، سازمان برنامه و بودجه هم در این زمینه اقدامات تکلیفی را انجام داده است و گزارش آن را به مرکز پژوهش‌های مجلس، کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس نیز ارسال کرده است.

نوبخت یادآور شد: علاوه بر برنامه ششم توسعه ۱۲ برنامه‌ دیگر تهیه و ۵ بسته جبرانی نیز برای این موضوع تهیه شده است. موضوع طرح تأمین کالاهای اساسی که همان توزیع کالاهای اساسی است نیاز به مداقه دارد از این رو عصر امروز نیز جلسه فوق‌العاده‌ای ستاد اقتصادی در دولت تشکیل و مسئله ۵ بسته معیشتی را نهایی می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: ۱۳ میلیارد دلار از این مبالغ برای ۲۵ قلم کالای اساسی از جمله دارو و کالاهای کشاورزی در نظر گرفته شده که معادل ریالی برای ۲۵ قلم کالا، ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و برای ۵ دهک به طور ویژه ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. ۲۹ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز برای برنامه‌ریزی مشخص شده است.

وی معتقد است مجلس باید از وی و سایر مسئولان دولتی دعوت به عمل آورد تا در جریان این برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام گرفته قرار گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه تأکید کرد: طرح تأمین کالاهای اساسی به معنای واقعی یعنی یک تعداد کالاهای ترجیحی و ارزان‌تر در مغازه‌ها و فروشگاه‌های خاص توزیع شود که نتیجه این تصمیم هم شکل‌گیری صف‌های طولانی مقابل این فروشگاه‌ها می‌شود. علاوه بر اینکه صحنه زشتی در جامعه ایجاد می‌شود  حق افراد به دلایل جسمی و آبرویی در این صف‌ها قرار نمی‌گیرند ضایع می‌شود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x