استان سیاسی

شرایط اقتصادی کشور تا حدودی از مسائل بین‌المللی تأثیر می‌پذیرد/ اگر استفاده از توان داخلی مبنای قوا باشد، از ظرفیت‌های بالایی برخوردار می‌شویم

لاریجانی :

رئیس مجلس گفت: اگر استفاده از توان داخلی مبنای همه قوا باشد، در آینده نزدیک از ظرفیت‌های بالایی برخوردار می‌شوم.

اگر استفاده از توان داخلی مبنای قوا باشد، از ظرفیت‌های بالایی برخوردار می‌شویمبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه پنجمین اجلاس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:‌ توضیحات جامعی درباره نظام جمهوری اسلامی از ابعاد مختلف در حوزه موضوعات منطقه‌ای، امنیت داخلی، اقتصادی و اقداماتی که در مجلس و شورای سران قوا در این اجلاس ارائه دادم.

وی افزود: شرایط اقتصادی کشور تا حدودی از مسائل بین‌المللی تأثیر می‌پذیرد و بخش دیگری از آن معطوف به مسائل داخلی است که در اجلاس خبرگان در این باره بحث و بررسی صورت گرفت و به موضوعاتی پرداخته شد که می‌توانند این روند را اصلاح کنند.

لاریجانی تصریح کرد:‌ رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که باید برای بهبود دورنمای کشور از توان داخلی استفاده شود و این مسئله باید مبنا و استراتژی تمام قوا باشد، لذا اگر همه ما در این زمینه همنوا باشیم در آینده نزدیک از ظرفیت‌های بالایی برخوردار خواهیم شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: قوانینی وجود دارد که امور را تسهیل می‌کند، لذا لازم است تا اجرایی شوند، آقایان دیگر نیز در این اجلاس نقطه نظراتی داشتند که بنده از آ‌نها استفاده کردم.

وی ادامه داد: همچنین متناسب با موضوعات مطرح شده، اقدامات مجلس مانند سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح شد.

لاریجانی در پاسخ به خبرنگاران  درباره سفر خود به روسیه بیان کرد: امروز سفری یک روزه به روسیه خواهم داشت و با رئیس دومای روسیه توافق کرده‌ایم که یک کمیسیون مشترک بین دو کشور به وجود بیاید تا پروژه‌هایی که برای اجرا تصمیم گیری می‌شوند مورد حمایت قرار گیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اجلاس دو جانبه پارلمانی برای پیگیری‌ کارهای دو کشور از نظر توسعه اقتصادی خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر  خبرنگاران  درباره آخرین تصمیمات شورای عالی اقتصادی قوا اظهار کرد: اخیرا ما جلسه‌ای نداشته‌ایم اما مصوبات بسیاری صورت گرفته و تصمیماتی مانند ایجاد بازار ثانویه ارز اتخاذ شده است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x