دین و اندیشه فرهنگ و هنر

قصه‌های ایران در فرانسه منتشر شد

کتاب «قصه‌های ایران» نوشته الیزابت لیرد، نویسنده اهل نیوزلند در فرانسه منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) خانه انتشاراتی سیرکنفلکس در فرانسه که در حوزه انتشار کتاب کودک فعالیت می‌کند اخیرا درتاریخ 28 اوت(6شهریور) کتاب «قصه‌های ایران» از سری مجموعه‌ قصه‌های جهان نوشته الیزابت لیرد، نویسنده اهل نیوزلند را به زبان فرانسه منتشر و راهی بازار کرده است.

انتشارات سیرکنفلکس در توضیح این کتاب نوشته است «الیزابت لیرد در طی سفرهایی که به ایران داشته به جمع‌آوری مجموعه‌ای گسترده از داستان‌ها و حکایت‌های ایرانی پرداخته و بهترین آن‌ها را به روشی بدیع و نوآورانه در مجموعه‌ای برای کودکان به چاپ رسانده است.»

«داستان‌های ایران» در سال 2010 میلادی با عنوان «پسر نخودی و دیگر داستان‌های ایران» به زبان انگلیسی و از سوی انتشارات کتاب کودک لینکولن در 64 صفحه منتشر شده بود.

لیرد معتقد است ایران نه تنها کشوری ‌است با رشته‌کوه‌هایی وسیع پوشیده از برف‌، جنگل‌های انبوه، بیابان‌ها و بازارها، بلکه فراتر از همه این‌ها، سرشار است از داستان‌ها و قصه‌های جن و پریان و حکایت‌های عاشقانه و عارفانه.

تصویرگری این کتاب را شیرین عبداللهی، تصویرگر ایرانی بر عهده داشته که با تصویرگری‌های جذاب خود بر کشش و گیرایی این داستان‌ها افزوده است.

الیزابت لیرد در نیوزلند به دنیا آمد و در انگستان بزرگ شد. رمان‌های او تاکنون جوایز بسیاری را برایش به ارمغان آورده‌اند.

چندین کتاب از الیزابت لیرد در حوزه ادبیات کودک به فارسی ترجمه و منتشر شده است. «یک تکه زمین کوچک» آخرین کتاب  از این نویسنده است که پروین علی‌پور به فارسی برگردانده و انتشارات افق اخیرا آن را منتشر کرده است. این کتاب داستان نوجوانی فلسطینی است که در سایه ترس و وحشت می‌خواهد به رویاهایش رنگ زندگی ببخشد.

کتاب دیگر او با عنوان «آسمان سرخ در سپیده دم» نیز که از همین مترجم در ایران منتشر شده، رمان برگزیده ‌IBBY (دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان)، نامزد جایزه کارنگی و برنده جایزه کتاب کودک انگلستان بوده است.

انتهای پیام/*
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x