اقتصادی بین الملل حقوق بشر

سوءاستفاده ترامپ از قانون فروش نفت استراتژیک برای رفع کمبود عرضه ناشی از تحریم ایران

رویترز:

سوءاستفاده ترامپ از قانون فروش نفت استراتژیک برای رفع کمبود عرضه ناشی از تحریم ایران

خبرگزاری فارس: سوءاستفاده ترامپ از قانون فروش نفت استراتژیک برای رفع کمبود عرضه ناشی از تحریم ایران

درحالی‌که قانون فروش نفت از محل ذخایر استراتژیک آمریکا قبلا برای تامین بودجه دولت فدرال و یک برنامه دارویی صادر شده بود، اما ترامپ در اولین فرصت ممکن از این آن برای رفع نگرانی در مورد کمبود عرضه ناشی از تحریم ایران استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، به نقل از رویترز، وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد، در آستانه تحریم‌های ایران که انتظار می‌رود، نفت را در بازارهای جهانی کم کند، شش شرکت  از جمله اکسون موبیل، در مجموع 11 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا خریداری کردند.

فروش نفت از محل ذخایر استراتژیک به وسیله قوانین پیشین برای تامین بودجه دولت فدرال و یک برنامه دارویی صادر شده بود، اما دولت ترامپ در اولین فرصت ممکن از این قانون برای فروش نفت استفاده کرد.

تحلیلگران کیلیر وییو انرژی پارتنرز پس از اعلام زمان فروش در 20 آگوست گفتند زمان‌بندی این فروش «به نظر می‌رسد که نشان دهنده نگرانی دونالد ترامپ در رابطه با کم شدن عرضه در بازار نفت بر اثر بازگشت تحریم‌های نفتی ایران» است.

ترامپ در ماه می، امریکا را از توافق هسته ای با ایران خارج کرد. دولتش نیز از مشتریان ایران خواست تا واردات نفت از این کشور را تا نوامبر به صفر برسانند.

استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفته است آمریکا در موارد خاص معافیت‌هایی برای کشورهایی که به زمان برای کاهش واردات از ایران نیاز دارند، در نظر خواهد گرفت.

این نفت برای حمل با کشتی یا انتقال با خط لوله در محدوده قیمتی 67.66 دلار و 69.05 دلار در هر بشکه فروخته شده است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x