اقتصادی بین الملل سیاسی

نماینده عراقی: عراق باید به طور کامل در کنار ایران باقی بماند

نماینده عراقی: عراق باید به طور کامل در کنار ایران باقی بماند

خبرگزاری فارس: نماینده عراقی: عراق باید به طور کامل در کنار ایران باقی بماند

«محمد السعدون» از نمایندگان عراقی از دولت این کشور خواست تا به هیچ وجه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران همکاری نکرده و به طور کامل در کنار ایران بماند.

به گزارش گروه بین‌الملل پایگاه خبری احوال نیوز، «محمد السعدون» نماینده عضو ائتلاف «دولت قانون» که رهبری آن را «نوری الملکی» بر عهده دارد، از اعزام هیأت عراقی به آمریکا برای دریافت معافیت تحریمی ایران انتقاد کرد.

او به پایگاه خبری المعلومه گفت که العبادی نباید با تحریم‌های آمریکا همکاری کند یا در پی دریافت رضایت این کشور باشد و باید به طور کامل با این تحریم‌ها مخالفت کند.

او تأکید کرد که التزام عراق به تحریم‌های آمریکا سیاست اشتباه و غیرکارشناسی است و عراق از تحریم‌های آمریکا علیه ایران بسیار متحمل ضرر و زیان خواهد شد. اگر دولت بخواهد به تحریم‌ها التزام داشته باشد، اقتصاد عراق با رکود مواجه خواهد شد، علاوه بر این از تعداد زائران ایرانی کاسته می‌شود.

به گفته‌ این نماینده عراقی، تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاکنون موجب کاهش تعداد زائران شده است تا جایی که بسیاری از کارگران هتل‌ها و رستوران‌ها در کربلا و نجف و بیکار شده‌اند و صنعت گردشگری دینی با رکود مواجه شده است.

 نخست‌وزیر عراق در کنفرانس خبری هفتگی خود، گفت که در نظر دارد جهت معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، هیأتی را به واشنگتن اعزام کند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x