اجتماعی اصفهان حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر

دکتر رضا اسماعیلی : سوم مجلس،هفته دولت،فاتحه ملت

سوم مجلس،هفته دولت،فاتحه ملت

 

 

 

 

 

سوم مجلس،هفته دولت،فاتحه ملت
پایگاه خبری احوال نیوز ، دکتر رضا اسماعیلی : مجلس در روز یک شنبه ششم شهریورماه در اقدامی کم تکرار در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی، راننده قطار دولت و دکتر حسن روحانی را هدف قرار داد و پاسخهای ریس جمهور از ۴سوال مطرح شده را قانع کننده ندانست وان را برای طی مراحل قانونی به کمسیون حقوقی مجلس ارجاع داد تا به قوه قضاییه ارسال شده و در نهایت عزل یا استمرار ریاست جمهوری حسن روحانی به رهبری نظام واگذار شود.مجلس در دوگام قبلی وزیران کار و اقتصاد را از واگن دولت پیاده کرده بود . به نظر می رسد دومینوی جداسازی وزرا در ماه پرحادثه شهریورهمچنان ادامه داشته باشد و در ادامه شکاف دولت و مجلس عمیق تر شده و “سرمایه سیاسی”در ایران بازهم کاهش یابد.
مجلس نشان داد که تا حدودی بخشی از مشکل را درست تشخیص داده است .مشکلات اقتصادی نظیر بیکاری و تعطیل شدن کارخانه ها ،اخراج از محیط کار ‌ و تورم افسار گسیخته. افزایش روزانه قیمت ها،بی ثباتی در بازار ،کاهش قدرت پول ملی و چهل میلیون شدن پرایدو …… اما چه باید کردها هنوز معلوم نیست. ایا حال که مجلس نشینان جووال دوزی به دولت زده اند حاضرهستند سوزنی به خود بزنند.؟!
پیچیدگی کار در جامعه سیاسی ایران مساله را دشوارتر می کند. مجلس با وضع برخی از قوانین ناکارامد و و پر از تبصره های تبعیض امیز در ادوار مختلف و دخالت برخی از نمایندگان در بخش اجرایی و امتیاز گیری از مسولان اجرایی مشکلات را تشدیدکرده اند. بسیاری از نمایندگان در حوزه های انتخابیه و گماردن اعوان و انصار ستادهای انتخاباتی و حامیان مالی و اجتماعی و سیاسی خود در وضع مشکلات و استمرارو حتی پیچیده تر شدن انها اثر تعیین کننده و بی بدیلی داشته اند. نمایندگان مجلس فارغ از نزاع های جناحی بهتر است ابتدا وضع خود را در مقابل ملت مشخص کنند و برای افزایش سرمایه سیاسی در جامعه به سولات ذیل پاسخ گویند.
۱هزینه تبلیغا ت و فعالیت های انتخاباتی خود را به طور شفاف اعلام نمایند . ۲حامیان مالی انها چه کسانی بوده اند؟سهم انان در ورود نمایندگان به کاخ بهارستان چقدر بوده است؟
۳دریافت رسمی و جنبی پولی ماهانه و سالیانه انان هر نماینده مجلس چقدر است؟
۴ میزان دارایی و مالکیت خود . همسر و فرندان و اطرافیان نزدیک انان قبل از ورود به مجلس و و بعد از نشستن بر روی صندلی سبز در بهارستان چقدر بوده است؟سهم عضویت احتمالی خود و خویشاوندان از شرکتها و موسسات اقتصادی و صنعتی و خدماتی چقدر است؟بهتر است مجلسیان کارنامه خود را شفاف و صادقانه به ملت عرضه کنند. و قوه قضاییه با تشکیل دادگاه مستقل مساله را رسیدگی نماید.
این روزها اکثریت ملت در شرایط دشواری جهت گذران زندگی قراردارند ،جدال های سیاسی و جناحی گره ای از مشکلات واقعی ملت را باز نمی کند . ملت برای زنده ماندن عزتمندانه و حضور با افتخار در تاریخ اینده نیازمند وضع قوانین کارامد و عاری از تبعیض و برخاسته از نظرات کارشناسان و صاحب نظران علمی و بدور از بازیهای سیاسی و جناحی است. جامعه ایران از منظر قانونی به شدت نیازمندی ریل گذاری قانونی مناسب و تجدید نظر وبازسازی ریل های قدیمی است. در صورتی که ریل ها زنگ زده باشد و قطار هم از نوع ذغال سنگی باشد با تغییر هر راننده و هر لکوموتیو و این دست و فرمان باز قطار پیشرفت به مقصد نخواهد رسید.. قطار حکمرانی دولت باید از نوع سریع،کارامد و پاسخگو و شفاف و متناسب با ظرفیتهای انقلاب باشد در غیر این صورت با گذشت گام سوم مجلس و هفته دولت که در روزهای پایانی ان هستیم باید فاتحه ملت را خواند و در مجلس ترحیم ان با اشک خون گریست.
فردایی بهتر ارزوی هر ایرانی است

اتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امید

با سلام و احترام جناب دکتر تمام سوالات جنابعالی در موردنمایندگان متاسفانه دامن گیر دولتمردان نیز هست . سالهاست که پست ها و مناسب بر اساس آبشخور افراد نه توانمندی آنها واگذار میشود، بعد که قطار توسعه از ریل خارج شد ،انگشت اتهام به سوی دیگران است. آقای دکتر ،آنقدر رییس سازمان پولی و همکار دیگرش در بودجه چرخ اقتصاد را وارون نظر کارشناسان چرخاندند که واگن اقتصاد چپ شد.حال دفاع از دولتهایی که هیچکدام لا اقل در زمینه اقتصادی و رفاه عمومی، امنیت و ثبات مالی موفق نبودند چندان عاقلانه نیست.البته من با شما در این زمینه موافقم که مجلس هم در دادن رای اعتماد به افرادی که توانمندیشان قبلا سنجیده شده بود مقصر است و تمام نمایندگان نیز باید پاسخگو باشند .گر چه دیگر سهراب جان باخت.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x