آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اجتماعی اردبیل استان اصفهان البرز ایلام بوشهر تهران جنوب چهار محال و بختیاری حراسان شمالی حقوق بشر حوادث خراسان جنوبی خراسان رضوی خوزستان دسته‌بندی نشده دین و اندیشه زنجان سمنان سیستان و بلوچستان شرق شمال غرب فارس فرهنگ و هنر قزوین قم کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویر احمد گلستان گیلان لرستان مازندران مرکزی مرکزی هرمزگان همدان یزد

سلیمی: رئیس‌جمهور فردا درباره وعده‌هایی که به مردم داده توضیح دهد

سلیمی: رئیس‌جمهور فردا درباره وعده‌هایی که به مردم داده توضیح دهد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور فردا درباره وعده‌هایی که به مردم داده توضیح دهد

سلیمی: رئیس‌جمهور فردا درباره وعده‌هایی که به مردم داده توضیح دهد

 پایگاه خبری احوال نیوز ، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم درباره حضور رئیس‌جمهور در جلسه روز سه‌شنبه (6 شهریور) قوه مقننه، گفت: انتظار  این است که در جلسه فردا سوال‌کنندگان و آقای رئیس‌جمهور از محور بحث خارج نشوند.

وی با بیان اینکه محور  سؤال از رئیس‌جمهور کاملا در حوزه مسائل اقتصادی است، ادامه داد: اینکه برخی می‌خواهند موضوع را سیاسی جلوه دهند کاملا غلط و بی‌انصافی است. این افراد، گویا صدای مردم را نشنیدند و بین آنها و مردم فاصله‌ای برقرار است و نمی‌دانند که امروز شرایط اقتصادی مردم به شدت سخت شده است.

نماینده مردم محلات در مجلس افزود: اینکه گفته شود ما درد و مشکلات مردم را می‌دانیم،کافی نیست. دولت قوه مجریه کشور است و اجرا به‌ دست اوست. اختیارات آقای روحانی فوق‌العاده بوده و دولت او بالاترین اختیارات را از ابتدای انقلاب داشته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: مقام معظم رهبری به دولت اجازه دادند که تصمیم گرفته، اجرا و ابلاغ کند؛ بنابراین رئیس‌جمهور باید با توجه به این اختیارات در جلسه فردا صحبت کند و نگوید که من اختیار نداشتم، چون معمولاً رؤسای دولت‌ها در چند دوره گذشته می‌گویند «ما اختیار نداشتیم» و یا «نگذاشتند»، این بی‌انصافی است.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه رئیس‌جمهور فردا درباره وعده‌هایی که به مردم داده توضیح دهد، عنوان کرد: به‌عنوان مثال در مسئله اقتصادی آقای رئیس‌جمهور وعده داده بود، «چنان رونقی ایجاد کنیم که مردم به یارانه نیازی نداشته باشند» باید توضیح بدهد که آیا این رونق ایجاد شده یا خیر؟درباره بازار ارز خطاب به مردم گفته بود “اینکه ما شب‌ می‌خوابیدیم و صبح می‌دیدیم که قیمت‌ها تغییر کرده چیز خوبی نیست و دولت تدبیر و امید اجازه نمی‌دهد که چنین اتفاقی بیفتد.”

نماینده مردم محلات در مجلس افزود: آقای رئیس‌جمهور گفته ما کاری می‌کنیم که بیکاری کم بشود ولی متاسفانه بیکاری افزایش یافته است. رئیس‌جمهور گفت ملاک تورم جیب مردم است، الان جیب مردم تورم را بالاتر از این عددی که مرکز آمار ارائه داده و اعلام‌ می‌کند.گفته می‌شود تورم  9 درصد است در حالی‌ که کالاها دو الی سه برابر شده است؛ چرا به مردم خلاف واقع را می‌گویید؟ حرف‌ها باید از جنس اقتصادی باشد، ممکن است بگویند به‌ دلیل اینکه FATF امضا نشده است، FATF قبلا نبود، چرا این مشکلات وجود نداشت؟

حجت الاسلام سلیمی اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است که آقای روحانی «فرار به جلو کند» و بگوید مجلس نگذاشته، چرا که هنر آقای روحانی این است که تقصیرها را به گردن دیگران بیندازد. 4 سال می‌گفت تقصیر دولت قبل بوده و الان می‌گوید تقصیر دیگران است. توصیه ما به آقای روحانی این است که فردا به مردم امید بدهد و بگوید ما نتوانستیم به قول‌هایی که داده بودیم عمل کنیم. قرار بود 100 روزه اوضاع را سامان دهند، چرا سامان نداد؟

وی ادامه داد: عده‌ای آمدند تبلیغ کردند که اگر رقیب آقای روحانی برنده شود، دلار به 5000  تومان می‌رسد؟ آیا امروز دلار 5000 تومان است؟ رئیس‌جمهور توضیح بدهد که مابه‌التفاوت قیمت دلار کجا رفته و با دستور چه کسی 60 تُن طلای کشور و حداقل 18 میلیارد ذخایر ارزی کشور حراج شد؟ رئیس‌جمهور توضیح بده که تصمیم گیرنده اصلی در مسائل اقتصادی کیست؟

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: آقای روحانی توضیح ارائه کند که چرا اختلافات مبنایی در دولت وجود دارد؟ آقای جهانگیری می‌گوید یارانه چند دهک‌ باید حذف شود و آقای نوبخت نیز می‌گوید که حذف نمی‌کنیم. معاون اول رئیس‌جمهور می‌گوید قیمت ارز باید دولتی یعنی دستوری باشد و وزیر صنعت می‌گوید نباید دستوری باشد.

حجت الاسلام سلیمی خاطر نشان کرد: امروز افکار عمومی تشنه دانستن این مسائل است. مردم از کسی که اختلافات را تحریک کند، خسته شدند. رئیس‌جمهور می‌داند که مردم چه مطالباتی دارند، دولت محترم و آقای روحانی فردا مطالبات مردم را پاسخ داده و اجازه دهند که فضای آرام شکل بگیرد، مجلس نیز کمک می‌کند و به‌دنبال این است که واقعیتها برای مردم کشف شود.

وی در پایان افزود: مجلس دنبال «مچ گرفتن» نیست.کسانی‌ که تصور می‌کنند سوال از رئیس‌جمهور مقدمه‌ای برای استیضاح  و عدم کفایت وی است، اشتباه می‌کنند. قطعاً این تندروی است و مقام معظم رهبری نیز اشاره کردند، نباید به تندروها میدان داد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x