سیاسی

چرا موضع آمریکا نسبت به ایران عوض شد؟

خواستند اردیبهشت با سعودی به ایران حمله کنند اما دیدند موشک یمنی بالاسرشان در ریاض است.

کمیل خجسته تحلیلگر مسایل سیاسی در حساب اینستاگرام خود نوشت:

چرا امریکا درباره ایران چرخش هدف داد؟

سه شنبه گذشته و یک هفته بعد از سخنان رهبرانقلاب جان بولتن در جمع صهیونیستها نسبت به ایران چرخش هدف داد.

یک جواب وجود دارد. خارج از حباب رسانه ای، خارج از جنگ روایتها در رسانه اتفاقات واقعی جور دیگریست. و آن اینست که آنها که تازه وارد حاکمیت امریکا شده اند تجربه برخورد با ایران را پیدا کرده اند. مثلا:

۱. خواستند کردستان عراق را تجزیه کنند اما دیدند کمتر از ۴۸ ساعت حاج قاسم به دروازه های کردستان رسیده و بارزانی سرافکنده در کرکوک تسلیم شده است.

۲. خواستند از اسراییل محافظت کنند اما دیدند در پاسخ به حمله اسراییل به پایگاه ایرانی تی ۴، حدود شصت موشک بلندیهای جولان اشغالی را گلوله باران کرد و ده پایگاه مهم اسراییلیها مورد هدف قرار گرفت.

۳. خواستند در ایران براندازی کنند. منافق و پهلوی را کنار هم آوردند، سعودی هم خرجشان را داد که از نه دی نودوشش تا بیست و دو بهمن به خیالشان به تغییر رژیم برسند اما دیدند مردم- همین مردم گله مند از وضع موجود- آمدند و آرامش را به کشور برگرداندند.

۴. ترامپ وعده داد شش ماه دیگر کارتمام است، از مرداد نود و هفت هم خبری نشد جز ترقه بازی.

۵. خواستند اردیبهشت با سعودی به ایران حمله کنند اما دیدند موشک یمنی بالاسرشان در ریاض است.

امریکاییها آنچه را که خواستند ندیدند  اما_دیدند آنچه را که نمیخواستند. حالا هزاران بار در رسانه، ترامپ بگوید درگیری ایرانیها در خلیج فارس با نیروی دریایی امریکا صفر شده است. نکته اینست که ناوی در حریم ما نیست که نیاز به واکنشی باشد.

حالا که نقشه فشار- براندازی شکست خورد؛ نقشه جدید مذاکره-فشار شروع میشود. چهل سال است که به این پیروزیها عادت کرده ایم. روزی سیاست، استقلال، امنیت مشکلمان بود و حالا بر آنها تبدیل به نعمت شده اند. امروز هم بر مشکلات اقتصادی غلبه میکنیم و اقتصاد را به یک نعمت تبدیل میکنیم. آخر این عادت ما است.

پ.ن.اول: حالا حکمت نفی مطلق مذاکره که رهبری سه شنبه پیش فرمودند روشن میشود.

پ.ن. دو: حالا جایگاه توییتها و پستهای پیاده نظام و سواره نظام فارسی زبان امریکا درباره مذاکره در نقشه براندازی جدید روشن میشود.

مشرق

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x