به گزارش احوال نیوز، محمد ابراهیم رضایی ، با اشاره به اعلام وصول سوال از رئیس جمهور، گفت: ابتدا باید اذعان کرد که قانون اساسی ظرفیتی را برای نمایندگان مردم پیش بینی کرده که هرگاه نیاز بود در حوزه عملکرد دستگاه ها از مسئولان از جمله وزراء یا رییس جمهور سوال و همچنین پاسخ دریافت کند.

دولت نمی خواهد پاسخگو باشد؛ به عبارتی وقتی از وزیری سوال می شود برنامه متناسب با مشکلات کنونی جامعه را بیان کند، اصلا به روی خودش هم نمی آورد. این مهم  بیانگر عدم احساس مسئولیت برخی وزراء و رییس جمهور است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قوه مقننه درصدد ایفای نقش قانونی و نظارتی خودش است، اظهار کرد: متاسفانه امروزه مردم توان اقتصادی خود را از دست داده اند؛ حوزه ارز، سکه، مسکن دچار چالش شده و فشار زیادی بر جامعه تحمیل شده است.

وی ادامه داد: در این بین شاهد افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی هستیم و این امر در حالیست که ظرفیت های اقتصادی زیادی در کشور وجود دارد.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه امروزه کشورمان به دلیل ضعف مدیریت دچار آسیب شده است، افزود: این مهم در حالیست که دولت نمی خواهد پاسخگو باشد؛ به عبارتی وقتی از وزیری سوال می شود برنامه متناسب با مشکلات کنونی جامعه را بیان کند، اصلا به روی خودش هم نمی آورد. این مهم  بیانگر عدم احساس مسئولیت برخی وزراء و رییس جمهور است.

مجلس در صورت عدم اقناع از پاسخ های روحانی چه رویه ای را در پیش می گیرد؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اسلامی تصریح کرد: سلائق مختلفی در مجلس شورای اسلامی وجود دارد از این رو با توجه به شرایط، از شخص رییس جمهور که مسئول همه مسائل است طرح سوال را مطرح کرده است.

این نماینده سوال کننده از رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر مجلس از پاسخ های آقای روحانی قانع شد حتما از وی حمایت می کند و در غیر این صورت تغییر در روند برنامه ریزی ها را خواستار می شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی خاطرنشان کرد: همانطور که مردم به آقای روحانی رای اعتماد دادند، امروزه نمایندگان مردم انتظار دارند پاسخ مطالبات جامعه را بدهد. نباید حق مردمی را مورد تهاجم قرار بدهند و با برچسب اینکه اقدام مجلس موجب تنش می شود، آن را تخریب کنند.

منبع اصلی که حق مجلس را در طرح سؤال از رئیس جمهور مشخص می کند اصل 88قانون  اساسی است که بر اساس آن در هر موردی که حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور و یا هر یک از نمایندگان از وزیر مسئول در باره یکی از وظایف آنان سوال کنند، رئیس جمهور یا وزیر مربوطه موظف است در مجلس حاضر شده و به سؤال جواب دهد.

افکار نیوز

انتهای پیام /*