اقتصادی بین الملل دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر

واکنش تند عراقی ها به حرف های ضد ایرانی العبادی

واکنش تند عراقی ها به حرف های ضد ایرانی العبادی

جمعی از طلاب های حوزه علمیه نجف روز پنجشنبه با اعلام همبستگی با جمهوری اسلامی ایران، خواستار اقدام ملی و بین المللی علیه همه کسانی شدند که علیه ایران اقدام یکجانبه تحریمی انجام می دهند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، از خبرگزاری برنا، جمعی از طلاب حوزه علمیه نجف اشرف روز پنجشنبه در بیانیه ای تاکید کردند: نجف اشرف تحریم های ناعادلانه علیه ملت صبور و مجاهد ایران و جمهوری اسلامی از سوی دولت ظالم و بی پروای آمریکا که ثبات و پیشرفت ملت های مسلمان را نمی خواهد را محکوم می کند.

آنها گفتند: از زمان دعوت پیامبر(ص) همچنان دشمنان اسلام از هر طریقی تلاش می کنند تا مسلمان را اذیت کرده و آن ها را از بین ببرند بر همین اساس بر ملت های مسلمان و سازمان های حقوقی واجب است که در مقابل این تحریم ها ظالمانه که ناقض تمامی توافقنامه های انسان دوستانه می باشد بایستند.

آنها گفتند: به گوش تمام دنیا برسد ما مردمی هستیم که از بازی این دولت ها که اخلاق ندارند و بویی از انسانیت نبرده اند ترسی نداریم و برای ایستادگی در برابر ظلم و ستم خلق شده ایم.

طلبه های حوزه علمیه نجف در ادامه بیانیه خطاب به ملت و دولت ایران آورده اند: صبر کنید زیرا فرج نزدیک است و بدانید که قلب تمام مسلمانان همراه شما و پیروزی در انتظار شماست.

آنها در ادامه با مخاطب قراردادن آمریکا گفتند: ای دولت ظلم و ستم به شما می گوییم که این سیاست نادرست گرسنگی دادن و ارعاب ملت ها، سیاست شکست خورده ای است و پیامدهای آن برای شما و جایگاه های شما خواهد بود.

طلاب حوزه علمیه نجف اشرف افزودند: ای ملت های مسلمان و به ویژه ملت عراق اکنون وقت ادای دینی است که از ملت مسلمان و شریف و گرانقدر ایران (در دفاع از شما و حق شما) برگردن شماست، و باید کمیته ای تشکیل داده و علیه همه کسانی که از نیروهای کافر (در تحریم ایران) تبعیت می کنند اقدام کنید؛ خداوند با شماست و پیروزی الهی نزدیک است.

گفتنی است حیدر العبادی نخست وزیر عراق که به زودی دوره اش به پایان می رسد در کنفرانس هفتگی خود سه شنبه گذشته گفت که ‘عراق با تحریم های آمریکا علیه ایران همراهی نمی کند اما به خاطر منافع ملت عراق ناچار به پایبندی است’ این موضع بلافاصله مورد انتقاد شدید و گسترده در داخل عراق قرار گرفت.

این اظهارات با واکنش ها و مخالفت های یکپارچه در سطح رهبران سیاسی، احزاب، گروهها و شخصیت های سیاسی و نیز فعالان و کاربران فضای مجازی مواجه شده تا حدی که بعضا العبادی را به خیانت متهم کرده اند.

در همین راستا از روز گذشته دهها بیانیه از سوی گروهها، جمعیت ها، شخصیت ها و فعالان سیاسی در این خصوص صادر شده است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x