اقتصادی

ابلاغ دستورالعمل ۸ بندی خرید و فروش ارز در صرافی‌های مجاز

 

 

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، روابط عمومی بانک مرکزی در اجرای تصویب‌نامه شماره 63793‏/ت55633هـ مورخ 16‏/05‏/1397 هیئت وزیران، “دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های مجاز” به ‌شرح زیر ابلاغ می‌شود:

1- خرید و فروش ارز حاصل از صادرات به صورت حواله‌های ارزی در چارچوب مقررات ارزی بر مبنای نرخ بازار صرفاً از طریق “سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما)” مجاز است.

2- صرافی‌های مجاز معتبر موظفند حواله‌های ارزی خریداری شده از صادرکنندگان را در سامانه نیما رأساً و یا به واسطه سایر صرافی‌های معتبر و بانک‌های عامل حداکثر ظرف مدت سه روز کاری به فروش رسانند.

3- نرخ فروش ارز صرافی‌های مجاز معتبر حداکثر یک درصد بالای نرخ خرید مندرج در سامانه “نیما” و “سنا” خواهد بود.

4- خرید و فروش ارز به صورت اسکناس (معاملات جزئی بر مبنای مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها) توسط صرافی‌های مجاز معتبر صرفاً با ثبت در “سامانه نظارت ارز (سنا)” امکان‌پذیر است.

5- کلیه صرافی‌های مجاز معتبر می‌توانند نسبت به خرید ارز بصورت اسکناس با رعایت مقررات ارزی و مقررات مبارزه با پولشویی اقدام کنند.

6- فروش ارز بصورت اسکناس توسط صرافی‌های مجاز معتبر بابت مصارف ارزی خدماتی با رعایت مقررات ارزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز است.

7- صرافی‌های مجاز معتبر می‌توانند حداکثر پنج درصد از حواله‌های ارزی خریداری شده را تبدیل به ارز بصورت اسکناس نموده و در چارچوب مصارف بند (6) فوق به فروش رسانند.

8- تمامی هزینه‌های نقل و انتقالات و تبدیلات ارزی به عهده مشتری خواهد بود.‏

 

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x