بین الملل سیاسی

رسانه‌های جهان کدام بخش از سخنان روحانی را پوشش دادند؟ سخنان رئیس‌جمهور کشورمان همزمان با اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

سخنان رئیس‌جمهور کشورمان همزمان با اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

رسانه‌های جهان کدام بخش از سخنان امشب روحانی رو پوشش دادند؟به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، رسانه‌های جهان اظهارات حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران، را در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم درباره خروج دونالد ترامپ از برجام و رد پیشنهاد مذاکره با آمریکا به طور گسترده‌ای پوشش دادند.

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت در آستانه اجرای تحریم‌های ضدایرانی آمریکا، روحانی درخواست ترامپ برای مذاکره را رد کرد. رویترز به نقل از روحانی نوشت: ما همواره از دیپلماسی و گفتگو حمایت کرده‌ایم … اما گفتگو مستلزم صداقت است … آمریکا تحریم‌های ایران را دوباره وضع می‌کند و از توافق هسته‌ای (سال 2015) خارج می‌شود و خواهان مذاکره با ماست. درخواست ترامپ برای مذاکره با ایران تنها برای مصرف داخلی آمریکا در آستانه انتخابات این کشور است … و همچنین برای ایجاد بحران در ایران.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز با بازتاب سخنان امشب رئیس جمهوری اسلامی ایران، به نقل از وی نوشت ترامپ [با پیشنهاد مذاکره] می‌خواهد ایران را ناآرام کند.

تایمز آو اسرائیل نیز به آن بخش از سخنان روحانی اشاره کرد که: کسی که در برابر رقیبش از چاقو استفاده می‌کند و همزمان ادعا می‌کند که قصد مذاکره دارد، برای مذاکره اولین شرطش این است که چاقویش را رها کند.

بی بی سی مورنینگ نیز به نقل از روحانی، رئیس جمهوری ایران در صفحه توییتر خود نوشت: تهران هنوز منتظر اقدامات عملی اتحادیه اروپا برای نجات توافق هسته‌ای است … وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران ممکن است به نفع کشور تمام شود و اگر کشور متحد بماند آمریکا از وضع تحریم‌های امروز خود پشیمان خواهد شد.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز به نقل از روحانی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته‌‎ای ثابت می‌کند آمریکا قابل اعتماد نیست …  تا زمانی که تحت تحریم هستیم مذاکره معنایی ندارد. الجزیره نیز به آن بخش از سخنان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده است که: کسی که در برابر رقیبش از چاقو استفاده می‌کند و همزمان ادعا می‌کند که قصد مذاکره دارد، برای مذاکره اولین شرطش این است که چاقویش را رها کند.

دویچه وله آلمان: روحانی جنگ روانی آمریکا علیه ایران را محکوم کرد. در گزارش دویچه وله به نقل از روحانی آمده است: هدف رئیس جمهور آمریکا از مطرح کردن موضوع مذاکره با ایران، شروع جنگ روانی علیه ملت ایران و ایجاد تفرقه میان مردم است.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x