بین الملل حوادث

تحولات میدانی در صحرای سویداء پیوستن شش گروه مسلح به عملیات ارتش سوریه علیه داعش/ پیشروی ارتش در سویداء

تحولات میدانی در صحرای سویداء

پیوستن شش گروه مسلح به عملیات ارتش سوریه علیه داعش/ پیشروی ارتش در سویداء

خبرگزاری فارس: پیوستن شش گروه مسلح به عملیات ارتش سوریه علیه داعش/ پیشروی ارتش در سویداء

در حالی ارتش سوریه از صحراهای شرق و شمال شرق سویداء به مواضع داعش حمله کرده و موفق به پیشروی شده است، که داعش یک گروگان را به قتل رساند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، ارتش سوریه در حالی به پاکسازی منطقه «اللجاه» در شمال شرق درعا ادامه می‌دهد که به صورت کامل بر این استان و استان قنیطره در جنوب سوریه مسلط شده است.

ارتش سوریه پس از پاکسازی این دو استان مهم و تسلط بر مرزهای مشترک این کشور با جولان اشغالی و اردن، این بار عازم استان سویداء شده است تا به حضور داعش در صحرای این استان نیز پایان دهد.

منابع میدانی اعلام کردند که ارتش سوریه عناصر تروریستی داعش را در ارتفاعات «الحصن» واقع در ریف شرقی سویداء هدف قراردادند.


جنگنده‌های سوری نیز در نزدیکی چاههای «الدیاثه» در نوار شمال شرق ریف سویداء مواضع داعش را بشدت بمباران کردند.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که ارتش و نیروهای همپیمانش دردر شرق ریف سویداء در حالت آماده‌باش کامل هستند و در روستاهایی مستقر شده‌اند که در خط اول موازی صحراهای شرق و شمال شرق سویداء واقع شده است.

در همین راستا، ارسال تجهیزات نظامی به ریف سویداء از جمله دهها خودرو، جنگ‌افزار و نفربر و اعزام صدها نفر از نیروهای ارتش سوریه همچنان ادامه دارد.

ارتش سوریه در واکنش به حملات خونبار و انفجارات سنگینی که داعش در شهر و ریف شمال شرق سویداء انجام داد و به کشته شدن بیش از 250 نفر منجر شد، دست به این عملیات زده است.

منابع خبری درباره نقشه ارتش سوریه برای پاکسازی سویداء اعلام کردند که ارتش حمله خود را از شمال شرق بادیه آغاز می‌کند.

«رامی عبدالرحمن» رئیس گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارض- اعلام کرد که از شامگاه یکشنبه ارتش سوریه در صحرای شرق و شمال شرق این کشور بشدت با عناصر داعش درگیر است.

عبدالرحمن می‌گوید که این درگیریها همچنان ادامه دارد و نیروهای ارتش سوریه در شرق و شمال شرق سویداء پیشروی کرده‌اند.

به گفته وی، این تحولات حکایت از آغاز عملیات نظامی گسترده برای تسلط بر مناط تحت اشغال داعش و پایان حضور آن در این منطقه است.

عناصر داعش در اواخر ماه جولای گذشته پس از انجام حمله و چند انفجار در سویداء و شمال شرق این استان 36 زن و کودک را ربودند و مذاکره برای آزادسازی آنان با شکست مواجه شد.

داعش همچنین سر یک دانشجو 19 ساله را که به همراه مادرش از روستای «الشبکی» ربوده شده بود، قطع کرد و این نخستین گروگانی بود که کشته شد.

آمادگی یگانهای کُرد و شش گروه مسلح برای مبارزه با داعش

به موازات این مسائل، گفته می‌شود که چند گروه مسلح حاضر در سویداء از جمله «رجال الکرامه»، «مغاویر الجبل»، «صقور الجبل»، «نیروهای الباشا»، «نیروهای الزغابه» و «صقور التوحید» به عملیات ارتش علیه داعش پیوسته‌اند.

همچنین «یگان‌های مدافع خلق» کُرد نیز اعلام آمادگی کرده است که در نبرد علیه داعش در صحرای سویداء شرکت کند.

«سیبان حمو» فرمانده این یگان‌ها اعلام کرد که «یگان‌های مدافع [خلق] آماده است برای آزادسازی سویداء به آنجا نیرو بفرستد».

چندی پیش نیز «الدار خلیل» از فرماندهان کُردگفته بود که نیروهای کُرد حاضر در شمال شرق سوریه آماده هستند که در عملیات نظامی آتی ارتش در استان ادلب (در شمال غرب سوریه) علیه تروریستها شرکت کنند.

فارس

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x