بین الملل

اذعان ترامپ به ارتباط پسرش با برخی مقامات روسیه

برای نخستین بار، رئیس‌جمهور آمریکا به صراحت درباره ملاقات بحث‌برانگیز پسرش با مسئولان روسی صحبت کرد.

اذعان ترامپ به ارتباط پسرش با برخی مقامات روسیهبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه اذعان کرد پسرش تلاش کرده است در تماس با برخی مسئولان روسیه به اطلاعاتی درباره هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات وی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا دست پیدا کند.

ترامپ اذعان کرد پسرش با یک وکیل روسی برای جمع‌آوری اطلاعات درباره رقیب انتخاباتی وی در سال 2016 دیدار کرده است، اما این به گفته وی این ملاقات کاملا قانونی بوده است.

دونالد ترامپ یک بار دیگر در صفحه توئیتر خود رسانه های عمومی را به انتشار اخبار دروغین متهم و تاکید کرد گزارش برخی رسانه ها مبنی بر این که من از ملاقات پسرم با وکیل روسی در ژوئن سال 2016 در برج ترامپ نگران هستم، کاملا دروغ و ساختگی است. وی تصریح کرد این نشست که با هدف کسب اطلاعات درباره رقیب انتخاباتی من صورت گرفت کاملا غیرقانونی بود چرا که همواره در عرصه سیاست چنین اتفاقهایی می افتد. ترامپ با تاکید بر این که این ملاقات راه به جایی نبرد افزود من در آن زمان چیزی درباره آن نمی دانستم.

این اولین بار است که رئیس جمهور آمریکا به صراحت درباره ملاقات بحث برانگیز پسرش با مسئولان روسی صحبت کرده است. دونالد ترامپ یازدهم ژوئیه گذشته نیز در شرایطی که رسانه های جمعی آمریکا به اخبار مربوط به ملاقات پسرش با وکیل مدافع روسی واکنش نشان می دادند، بیانیه ای را که پسرش در واکنش به اخبار رسانه ها منتشر کرده بود، توئیت کرد.

پسر رئیس جمهور آمریکا برای کاستن از انتقادات در این زمینه یک رشته رایانامه هایی منتشر کرد تا نحوه فراهم شدن زمینه این ملاقات را نشان دهد اما منتقدان دولت این کار را آشکارترین نشانه همدستی میان تیم انتخاباتی دونالد ترامپ و مقامات کرملین و تلاش آنها برای تاثیرگذاری بر روند انتخابات آمریکا به نفع نامزد جمهوری خواهان دانستند. در این رایانامه ها که به تاریخ ژوئن سال 2016 است، دونالد ترامپ جونیور با شور و اشتیاق آمادگی خود را برای دیدار با یک وکیل زن روسی به نام ناتالیا وسلنیتسکایا اعلام می کند. ظاهرا به پسر ارشد دونالد ترامپ گفته شده بود که این وکیل روسی با مسکو در ارتباط است و اطلاعاتی در اختیار دارد که می تواند موقعیت هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها را در انتخابات ریاست جمهوری به خطر اندازد.

دونالد ترامپ جونیور در این بیانیه تاکید کرد وکیل مدافع روس هیچ اطلاعاتی درباره رقیب انتخاباتی پدرش هیلاری کلینتون نداشته و بیشتر دوست داشته است درباره مسائل مربوط به فرزندخواندگی میان آمریکا و روسیه صحبت کند.

رسانه های آمریکا بارها گزارش‌های متعددی از فعالیت های دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد رئیس جمهور آمریکا به نفع پدرش در جریان مبارزات انتخاباتی و همچنین گمانه‌زنی‌های متعددی درباره ملاقات بحث برانگیز وی با مقامات روسیه از جمله یک وکیل روس منتشر کرده اند. مسئولان حزب دموکرات نیز فشارهای خود را درباره این ماجرا بر کاخ سفید افزایش داده و خواستار آن شده اند که جزئیات این ماجرا مشخص گردد و نقش نزدیکان دونالد ترامپ از جمله پسر و دامادش در این قضیه مشخص شود.

دونالد ترامپ جونیور به سوالات اعضای یکی از کمیته های کنگره آمریکا که درباره تبانی احتمالی ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ و روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 تحقیق می کند، پاسخ داده است. پسر ارشد رئیس جمهور آمریکا همچنین اسناد و مدارکی را که کمیته تحقیق خواستار شده بود، در اختیار بازرسان این کمیته قرار داده است.

جارد کوشنر، داماد رئیس جمهور آمریکا نیز ژوئیه سال گذشته در وضعیتی مشابه با حضور در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان و سنای آمریکا درباره روابط خود با مقامات روسیه پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا توضیح داد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x