بین الملل سیاسی

مقامات اروپایی: هدف نهایی آمریکا از اعمال تحریم‌ها، تغییر نظام ایران است

مقامات اروپا می‌گویند هدف اصلی آمریکا از برگشت تحریم‌ها تغییر نظام ایران است ولی در عین حال اروپا به تعهدات خود در برجام ادامه می‌دهد.

هدف نهایی آمریکا تغییر نظام ایران است/اروپا قاطعانه به اجرای برجام و تعهداتش ادامه می‌دهدبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات اروپایی اعتقاد دارند هدف اصلی آمریکا از اعمال مجدد تحریمها علیه ایران تغییر نظام این کشور است.

این خبرگزاری آمریکایی به نقل از دو دیپلمات ارشد اروپایی نوشته است نوع گفتار وزیر خارجه آمریکا و برگشت تحریمها علیه ایران همه نشانه اراده برای تغییر نظام ایران است. این دو دیپلمات اروپایی که به شرط ناشناس‌ماندن اظهارنظر کرده‌اند، هم‌اکنون درگیر گفتگوهایی با مقامات دولت ترامپ درخصوص نحوه برگشت و اجرای تحریم‌ها علیه تهران هستند.

یکی از این دیپلماتها می‌گوید نگرانی اصلی این است که هدف نهایی آمریکا از  اعمال این تحریمها تغییر نظام ایران است.

دیپلمات دیگر نیز با اشاره به پیامدهای پافشاری آمریکا به تغییر نظام در ایران و ایجاد بی‌ثباتی در منطقه مدعی شد: ما قاطعانه پیگیر اجرای مفاد برجام (از سوی ایران) هستیم و همچنان به تعهدات خود در این توافق ادامه می‌دهیم؛ چرا که اگر ما نتوانیم چنین کاری انجام دهیم این خطر وجود دارد که ایران تصمیم بگیرد از این پس، محدودیت‌ها اعمال‌شده در توافق هسته‌ای را نپذیرد.

این اظهارات در حالی اعلام می‌شود که مقامات آمریکایی مدعی هستند قصد سرنگونی نظام ایران را ندارند و فقط در پی تغییر رفتارهای این کشور در منطقه هستند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز 18 اردیبهشت در اقدامی یک‌جانبه و در نقض کامل قوانین بین‌المللی،  خروج آمریکا از توافق چندجانبه برجام را اعلام کرد. وی همچنین افزود طی بازه زمانی 90 روز و 180 روز تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران که با توافق هسته‌ای تعلیق شده بودند دوباره اعمال می‌شوند. اولین دور تحریم‌ها از بامداد روز سه‌شنبه اجرایی خواهد شد.

مایک پمپئو روز یکشنبه با بیان اینکه برگشت تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران روز سه‌شنبه اجرایی خواهد شد افزود تا زمانی که رفتار ایران «تغییر چشمگیری» نداشته باشد افزایش تحریم‌های آمریکا علیه تهران ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x