اجتماعی دین و اندیشه فرهنگ و هنر

گلشنی در جمع دانشجویان: نفوذ غرب در دانشگاه‌ها را می‌بینم و مسئولان خوابند/ دانشجویان را به خروج از کشور تشویق می‌کنند

گلشنی در جمع دانشجویان:

نفوذ غرب در دانشگاه‌ها را می‌بینم و مسئولان خوابند/ دانشجویان را به خروج از کشور تشویق می‌کنند

خبرگزاری فارس: نفوذ غرب در دانشگاه‌ها را می‌بینم و مسئولان خوابند/ دانشجویان را به خروج از کشور تشویق می‌کنند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: من الان نفوذ غرب را در دانشگاه‌ها می‌بینم و متأسفانه شاهد یک غفلت عمومی هستیم، نهادهایی که وجود دارند هم خواب هستند، مسئولان هم خواب هستند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، مهدی گلشنی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در افتتاحیه سومین دوره مدرسه علوم انسانی اسلامی صدرای بسیج دانشجویی در جمع دانشجویان گفت: امروز من فقط و فقط به نسل جوان امید دارم و از سیستم دولتی امیدم بریده است زیرا هر چقدر تذکر می‌دهیم هیچ تأثیری ندارد.

وی در ادامه با اشاره به خطراتی که کشور را تهدید می‌کند، افزود: خطری که امروز به شدت کشور ما را تهدید می‌کند نفوذ غرب است و کاملاً حواس آنها جمع است که چه کاری انجام می‌دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهیدبهشتی ادامه داد: من الان نفوذ غرب را در دانشگاه‌ها می‌بینم و متأسفانه شاهد یک  غفلت عمومی هستیم، نهادهایی که وجود دارند هم خواب هستند، مسئولان هم خواب هستند و در برخی جاها هم مدیران عوامل غرب هستند، نیروهای خوب را دفع می‌کنند و نیروهای خودشان را جذب می‌کنند.

گلشنی یادآور شد: من در یک ملاقات خصوصی خدمت مقام معظم رهبری عرض کردم که رئیس «ام‌آی‌ایکس» انگلیس که یک تشکیلات جاسوسی است در یک مصاحبه‌ای گفته بود که ما در 10 تا 15 سال آینده چنان فرهنگ مردم ایران را تغییر می‌دهیم که دیگر مشکلی با آنها نخواهیم داشت و امروز هم پیگیر این مسئله هستند.

وی گفت: ما در یک موقعیت بسیار حساسی هستیم، بسیاری از مسلمانان یک روز روی ایران  حساب می‌کردند متأسفانه ایران امروز حالت انقلابی  خود را به اندازه گذشته ندارد.

 استاد فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: تنها دلیلی که باعث شده در دانشگاه‌های خودمان بمانم وجود نیروهای باسواد، مؤمن و افراد است که مصالح کشور را تشخیص می‌دهند، ما در یک موقعیت حساس هستیم و آینده ایران بستگی به شناخت مسائل دارد.

وی گفت: دشمنان ما از 2 راه وارد می‌شوند و یک راه سست کردن افکار و عقاید است و اینکه یک اسلام،‌ آمریکایی تحویل ما بدهند و خوب است که این مسائل روشنگری شود.

گلشنی تأکید کرد: در دانشگاه شریف اخیراً اعلام کردند که به ازای هر تابلوی فارسی یک تابلوی انگلیسی هم باید نصب شود، رسماً‌ دانشجویان را تشویق می‌کنند و به خارج کشور بروند و این تشویق‌ها خطرناک است.

وی گفت:‌در دانشگاه ما یک آگهی زده بودند که فلان همایش برای اینکه چگونه در خارج ادامه تحصیل بدهید، زده بودند و من از طریق یک ایمیل به رئیس دانشگاه گفتم چرا اجازه چنین برگزاری همایش‌هایی را می‌دهید و قرار شد جلوی این‌ها گرفته شود که البته هیچ کاری هم نکردند.

به گزارش فارس، علاقمندان می‌توانند برای ذخیره صوت کامل سخنرانی مهدی گلشنی از فایل زیر اقدام کنند.

لازم به ذکر است، در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین دوره مدرسه علوم انسانی اسلامی صدرای بسیج دانشجویی؛ از مهدیگلشنی استاد فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف تجلیل به‌عمل آمد.

فارس

انتهای پیام/*

 

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی

آقای دکتر، مشکل کشور و دانشگاههای ما برگزاری همایش چگونه خارج برویم یا نرویم نیست، مشکل خود سیستم در دانشگاههای کشور است. متاسفانه سمتهای کلیدی و تاثیر گذار در همین دانشگاه ص-ش درتهران، در دست افرادی هستند که برای رسیدن به منافع گروهی و باندی، حتی حاضرند دانشجویان اساتید دیگر را قلع و قمع کنند تا از قدرت گرفتن گروه مخالف جلوگیری کنند. همین امور باعث فرار نخبگان میشود. اینکه در موقع جذب هیات علمی مسائل جناحی و گروهی و مافیایی در دانشگاههای بخصوص در این رده از دانشگاهها، حرف اول را میزند باعث فرار نخبگان میشود.
اینکه کارمندان و مدیران دانشگاههای به ظاهر برتر کشور، غالبا نخبه ستیز هستند. اینکه در جذب دانشجو و هیات علمی در دانشگاههای کشور، سهمیه های گوناگون، جای سواد و توانایی های افراد نخبه را پر میکند. اینها تبعیضهاست که باعث فرار نخبگان شده آقای دکتر گلشنی و مسئولین.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x