اجتماعی استان اقتصادی

مجلس از بسته ارزی دولت حمایت می‌کند نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان از بسته ارزی دولت در صورت رفع اشکال های کوچک آن حمایت می‌کنند.

مجلس از بسته ارزی دولت حمایت می‌کند

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان از بسته ارزی دولت در صورت رفع اشکال های کوچک آن حمایت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از ایرنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در تشریح جلسه امروز – یکشنبه – فراکسیون مستقلین ولایی مجلس اظهار داشت: در این جلسه درمورد مسائل اقتصادی، شیوه‌های مختلف محاسبه نرخ ارز و راهکارهای اصولی این موضوع بحث شد.
وی با بیان این که اقدامات انجام شده در بخش ارز در سال های اخیر مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در جلسه امروز کارشناسان اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و مباحث خود را ارائه کردند.
نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بسته ارزی دولت که روز گذشته مطرح و در حال ارائه است، تقریبا مورد حمایت کارشناسان اقتصادی این مرکز قرار گرفت و در صورت رفع اشکالات کوچک آن، مجلس نیز از آن حمایت می کند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در این جلسه مباحث اقتصادی مانند تعیین نرخ تورم و تاریخچه ارز بررسی شد، گفت: چالش‌ها، فرصت‌ها، تهدیدها، نقش بیگانگان، نقش بانک مرکزی و نقش مجلس مورد بحث قرار گرفت.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این جلسه توجیهی خوبی بود و مشخص شد نمایندگان از این پس باید بر اساس چه سیستمی عمل کنند.

** ابعاد سؤال از رییس جمهوری در فراکسیون امید بررسی می‌شود
احمد مازنی عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی هم در تشریح جلسه صبح امروز این فراکسیون گفت: در این جلسه اعضا تأکید داشتند که هرگونه تحلیل و قضاوت باید متکی بر داده های واقعی باشد و سهم معادلات خارجی در بروز مسائل کشور به خصوص مسائل اقتصادی مشخص و سهم دولت و عملکرد آن نیز به صورت واقعی تعیین شود.
وی افزود: همچنین لازم است سهم دولت های گذشته در بروز مسائل اقتصادی امروز کشور و به طور کلی روند اقتصادی کشور از پیش از انقلاب تاکنون مشخص شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یادآور شد: از دیرباز اقتصاد کشور تک محصولی و متکی به نفت بوده و از این جهت نتوانستیم یک اقتصاد علمی را در کشور تعریف کرده و بر آن پایه حرکت کنیم هر از گاهی دچار شوک هایی از بیرون می شویم که باعث رشد یا افت در حوزه های اقتصادی می شود.
مازنی ادامه داد: شاید عوامل خارجی دخالت تأثیرگذار در وضعیت اقتصادی کشور داشته باشند اما عوامل داخلی هم باعث مزمن شدن بیماری اقتصادی کشور شده اند لذا باید مشخص شود تأثیر کدام بیشتر بوده است.
وی سوال از رییس جمهوری را از دیگر محورهای جلسه امروز فراکسیون امید بیان کرد و گفت: در عین حال که فراکسیون امید حامی دولت است، حقوق ملت را در اولویت قرار می دهد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس ادامه داد: البته این مسأله مطرح است که نقش چه افرادی در بروز مشکلات کنونی اقتصادی کشور و برخی مشکلات بین المللی و داخلی و ایجاد بحران های اجتماعی از گذشته تاکنون بیشتر بوده است، روشن است، همچنین برخی اجازه ندادند دولت بتواند در سال های اخیر نقش خود را به درستی ایفا کند.
نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: قرار شد برای سؤال از رییس جمهوری نظر اعضا جمع بندی شود؛ البته تأکید فراکسیون بر نظارت بر دولت بدیهی است اما شیوه و موارد مورد سؤال از رییس جمهوری مجددا بررسی می شود.
مازنی تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد برای برون رفت از شرایط فعلی بیانیه ای از سوی فراکسیون تهیه شود.

** نظارت بر دولت به معنای حمایت از آن است
سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی هم در تشریح جلسه صبح امروز این فراکسیون گفت: در این جلسه قرار شد با توجه به مهلتی که به دولت برای تغییر و تحولات داده شد، ارزیابی عملکرد صورت گیرد.
وی افزود: از این رو اگر دولت اراده ای در ایجاد تغییر اساسی در کابینه نداشته باشد، فراکسیون به نقش خود به عنوان ناظر بر دستگاه اجرایی عمل خواهد کرد.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مقرر شد صبح فردا – دوشنبه – جلسه ای برگزار شده و در صورتی که برای این مهم به جمع بندی برسیم، نقش خود را به عنوان نمایندگان مردم ایفا کنیم.
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه این فراکسیون مطرح شد که نمایندگان باید صدای ملت باشند و فریاد ملت را برسانند و نقش خود را به عنوان ناظر ایفا کنند.
نقوی حسینی افزود: این به معنای تقابل با دولت نیست بلکه به عنوان حمایت و کمک به دولت است و صرفا می خواهیم بعد نظارتی را تقویت کنیم.
ایرنا

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x