اجتماعی اقتصادی

کرباسیان: ارزبگیرانی که واردات نداشتند، اخلالگر اقتصادی اند وزیر اموراقتصادی و دارایی تصریح کرد: با کسانی که ارز گرفتند و کالا وارد نکردند، مانند اخلالگران نظام ارزی برخورد می‌شود.

کرباسیان: ارزبگیرانی که واردات نداشتند، اخلالگر اقتصادی اند

وزیر اموراقتصادی و دارایی تصریح کرد: با کسانی که ارز گرفتند و کالا وارد نکردند، مانند اخلالگران نظام ارزی برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز،  «مسعود کرباسیان» از ارسال فهرست دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی به گمرک جمهوری اسلامی ایران خبر داد «تا به طور دقیق مشخص کنند چه افراد و شرکت‌هایی ارز دریافت کرده و کالا وارد نکرده‌اند».
کرباسیان ادامه داد: سازمان امور مالیاتی نیز پیگیر موضوع شده است.
به گفته کرباسیان، همه ابزارهای نظارتی و اجرایی وزارت امور اقتصادی و دارایی مانند سازمان امورمالیاتی، گمرک و سازمان حسابرسی به کار گرفته شده است تا حق مردم را به آنها بازگردانده شود و اخلالگران نظام اقتصادی و ارزی هزینه رفتارهایشان را بپردازند.
«متاسفم که ذهن جامعه در چند هفته گذشته به دلیل سودجویی و رانت‌خواهی عده‌ای خاص به هم ریخته و نظم بازارها تحت تاثیر قرار گرفته است».
وزیر اموراقتصادی و دارایی تصریح کرد: این گروه بدون توجه به منافع ملی، آینده توسعه کشور را به مخاطره انداخته‌اند.
وی تاکید کرد «نباید در مبارزه با فساد، عقب نشست و ما نیز در وزارت اقتصاد با فساد در هر سطحی برخورد می کنیم».
کرباسیان همچنین انتشار عمومی گزارش نهایی شفاف در این زمینه را وعده داد.
به گزارش ایرنا، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یازدهم مردادماه در نامه ای به وزارت امور اقتصادی و دارایی، فهرست کامل شرکت ها و افراد دریافت کننده ارز به نرخ رسمی را اعلام کرد.
تیرماه نیز در 2 مرحله فهرست واردکنندگان ارز به نرخ رسمی منتشر شد.
فهرست نخست شامل واردات انواع کالاها اعم از کالاهای اساسی، مواد اولیه، واسطه ای و مصرفی بود و فهرست دوم به تخصیص بیش از 120 میلیون یورو به واردات خودرو اختصاص داشت.

ایرنا

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x