بین الملل سیاسی

هاآرتص: عربستان ماهانه ۵ میلیارد دلار برای مزدورانش در یمن خرج می‌کند

هاآرتص:

عربستان ماهانه ۵ میلیارد دلار برای مزدورانش در یمن خرج می‌کند

خبرگزاری فارس: عربستان ماهانه ۵ میلیارد دلار برای مزدورانش در یمن خرج می‌کند

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داد سعودی‌ها برای «مزدوران» خود در جنگ یمن که بیشتر از جنوب افریقا و آمریکای جنوبی هستند، ماهانه پنج میلیارد دلار هزینه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، به نقل از خبرگزاری فارس، عربستان سعودی از ابتدای جنگ علیه یمن در مارس 2015(فروردین 1394) تاکنون، ماهانه میلیاردها دلار هزینه کرده است؛ هر چند با وجود هزینه هنگفت، نتوانسته اهداف خود را در یمن محقق کند.

روزنامه «هاآرتص» گزارش داد که عربستان سعودی ماهانه پنج میلیارد دلار فقط برای مزدورانی که آنها را در قالب «ائتلاف عربی» جذب کرده است، هزینه می‌کند.

روزنامه اسرائیلی همچنین نوشت: ائتلاف ضد یمنی به رهبری عربستان سعودی مجهز به پیشرفته ترین سلاح‌های آمریکایی است و نیروهای سعودی خلبان‌هایی در اختیار دارند که در آمریکا آموزش دیده‌اند.

هاآرتص تاکید کرد که سعودی‌ها و همپیمانان آن انتظار داشتند، عملیات نظامی آنها علیه «حوثی‌ها»، برق آسا و کوتاه مدت باشد.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، بیش از سه سال است که آغاز شده و موجب شهادت و زخمی شدن هزاران نفر از مردم این کشور شده است.

مسئولان وابسته به انصارالله اعلام کرده‌اند که از ابتدای بمباران و حملات عربستان سعودی و ائتلاف آن به یمن در مارس 2015 تاکنون، بیش از 36 هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند. فارس

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x