اقتصادی بین الملل حقوق بشر حوادث سیاسی

ترکیه دو وزیر آمریکا را تحریم می‌کند

مقابله به مثل ترکیه؛

ترکیه دو وزیر آمریکا را تحریم می‌کند

پایگاه خبری احوال نیوز؛ رجب طیب اردوغان اعلام کرد که به تلافی اقدام آمریکا برای تحریم وزرای کشور و دادگستری ترکیه، این کشور نیز دو وزیر آمریکا را تحریم می کند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز؛  به نقل از فارس؛ رئیس‌جمهور ترکیه امروز شنبه گفت که این کشور در واکنش به تحریم وزرای کشور و دادگستری ترکیه، دو وزیر آمریکا را تحریم می‌کند.

در حالی که تنش‌ها بین واشنگتن و آنکارا بر سر برخی اتباع زندانی آمریکا از قبیل «اندرو برانسون» ادامه دارد، رئیس‌جمهور ترکیه در یک سخنرانی از اقدام تلافی‌جویانه این کشور در پاسخ به تحریم وزرای کشور و دادگستری ترکیه خبر داد.

به گزارش «دیلی صاباح»، «رجب طیب اردوغان» امروز گفت که تصمیم (واشنگتن) در توقیف دارایی‌های وزرای کشور و دادگستری ترکیه در آمریکا، غیرمنطقی است. ترکیه هم همه دارایی‌های وزرای دادگستری و کشور آمریکا را توقیف خواهد کرد (البته) اگر دارایی داشته باشند».

رئیس‌جمهور ترکیه در انتقاد از اقدام آمریکا در اعمال تحریم ضد ترکیه گفت که این اقدام بی احترامی و اهانت جدی به ترکیه بود و در آن هیچ نشانه‌ای از مشارکت راهبردی بین دو کشور دیده نمی‌شود.

تنش‌های آمریکا و ترکیه بر سر پرونده اندور برانسون زمانی تشدید شد که یک دادگاه ترکیه‌ای درخواست آزادی این تبعه آمریکاییِ متهم به ارتباط با گروه‌های تروریستی و عاملان کودتای نافرجام ترکیه را رد کرد.

روابط متشنج واشنگتن و آنکارا در روزهای اخیر، کنگره آمریکا را هم به تحرک واداشت و قانونگذاران آمریکایی جلوی فروش جنگنده‌های اف 35 به ترکیه را گرفتند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x