بین الملل حقوق بشر سیاسی

آمریکا بار دیگر با ژست «حمایت از مردم»، از ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرد

وزارت خارجه آمریکا در ادامه پروپاگاندای رسانه‌ای خود علیه ایران، در پیامی مداخله‌جویانه از ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای کشورمان حمایت کرد.

آمریکا بار دیگر با ژست «حمایت از مردم»، از ناآرامی‌ها در ایران حمایت کردبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، وزارت خارجه آمریکا بار دیگر در توییتی مداخله‌جویانه، ژست “حمایت از مردم ایران” گرفت و ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌نشده، از ناآرامی‌های اخیر در کشورمان حمایت کرد.

در این توییت آمده است: «ما اعتراضات اخیر در اصفهان، کرج، شیراز، تهران و شهرهای دیگر ایران را از نزدیک دنبال می‌کنیم.»

این وزارتخانه همچنین ضمن متهم کردن دوباره مقامات ایران به فساد مالی، مدعی حمایت از «صدای مردم ایران» شده است.

این توییت در حالی منتشر شده است که آمریکا قصد دارد به زودی تحریم‌های ناعادلانه خود را به بهانه‌های واهی علیه کشورمان اعمال کند؛ تحریم‌هایی که بر خلاف ادعاهای فریبکارانه مقامات آمریکا، هدفش لطمه زدن به زندگی مردم عادی ایران است.

رسانه آمریکایی: تلاش آمریکا برای ناآرام کردن ایران نتیجه نمی‌دهد
روزنامه کریستین ساینس مانیتور هفته گذشته در گزارشی با اشاره به افزایش فشارهای آمریکا به ایران برای ناآرام کردن کشورمان نوشت این فشارها ممکن است نتیجه عکس به همراه داشته باشد؛ چراکه ایرانیان [معمولا] علیه یک دشمن خارجی با یکدیگر متحد می‌شوند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود نوشت: اعتراضات اقتصادی اخیر در ایران از نظر برخی این کشور را در برابر فشارهای خارجی آسیب‌پذیر کرده اما از نظر ایرانی‌ها، کاخ سفید در این مورد خاص در محاسبات خود دچار اشتباه شده است. ایرانی‌ها در طول دو قرن گذشته تاثیر منفی مداخلات بیگانه‌ها در امور کشورشان از جمله کودتای ۱۹۵۳ آمریکا (۲۸ مرداد) علیه دولت مصدق را به وضوح مشاهده کرده‌اند.

کریستین ساینس مانیتور در بخش دیگری از این گزارش به نقل از یک شهروند ایرانی نوشت: باورش سخت است که ترامپ یا دولت آمریکا طرفدار مردم ایران باشند. شما نمی‌توانید ضمن آسیب زدن به یک ملت، خود را حامی آنها معرفی کنید.

یک تحلیلگر سیاسی مستقر در تهران نیز به این روزنامه گفته، نزدیکی دولت ترامپ به گروهک مجاهدین خلق (منافقین)، بسیاری از ایرانی‌ها را ترسانده و باعث اتحاد کم‌سابقه‌ای میان آنها شده است.

سعید، دانشجوی ایرانی مهندسی مکانیک، نیز به کریستین ساینس مانیتور گفته است: اگر دیوانگی ترامپ حد و مرز ندارد، وحدت ما هم بی‌پایان است. بنابراین، هر چه او بیشتر دندانهایش را نشان دهد، ما هم مشت خود را به او بیشتر نشان می‌دهیم.

او که خود را طرفدار اصلاحات معرفی کرده، با تکرار جمله آیت‌الله خامنه‌ای به این روزنامه گفت: ترامپ به زباله‌دان تاریخ خواهد پیوست. ما تا ابد پشت نظام خود خواهیم ایستاد.

یک کارمند زن ایرانی به نام لیلا هم به کریستین ساینس مانیتور گفته است: اتحاد همیشه انتخاب اول ما در برابر دشمنان بوده و این بار این اتحاد قوی‌تر خواهد بود چون ما با یک دشمن ویژه روبه‌رو هستیم.

رمضان، یک معلم بازنشسته تهرانی هم به خبرنگار این روزنامه آمریکایی گفته: به ترامپ نگاه کنید، او حتی اجازه ورود ما را به کشورش نمی‌دهد. آیا ما میتوانیم از چنین فردی انتظار کمک داشته باشیم؟

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x