اجتماعی استان جنوب سیاسی

خانزادی در نشست خبری: اقدامات آمریکا در تصمیم‌های ما تاثیری ندارد/ تنگه هرمز بخشی از منافع ایران است

خانزادی در نشست خبری:

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ایران تاکنون امنیت تنگه هرمز را تامین کرده و از این به بعد هم تامین می‌شود.

اقدامات آمریکا در تصمیم‌های ما تاثیری ندارد/ تنگه هرمز بخشی از منافع ایران استبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری که  صبح امروز سه شنبه 9 مردادماه در ستاد این نیرو برگزار شد،  از برگزاری رزمایش بزرگ نیروی دریایی ارتش در آذرماه امسال خبر داد و گفت: بعد از رزمایش بزرگ نیروی دریایی، رزمایش بزرگ دیگری با حضور همه نیروهای مسلح کشور در پایان سال برگزار خواهد شد.

خانزادی با اشاره به آخرین آزمایشات و اصلاحات انجام شده بر روی ناوشکن سهند افزود: ناوشکن سهند بعد از آخرین آزمایش‌ها تا شهریور ماه به مجموعه نیروی دریایی ملحق می شود.

وی ادامه داد: ناوشکن دنا نیز درحال ساخت بوده و تجهیز آن تا پایان سال به اتمام می رسد و علاوه بر آن زیر دریایی فاتح که تولید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بوده در مراحل پایانی ساخت خود قرار دارد و تا آذر ماه از آن رونمایی می شود و همچنین کار بازسازی ناوشکن دماوند نیز تا پایان سال به اتمام می رسد.

خانزادی در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع تنگه هرمز اظهار کرد: این یک مقدمه و اصولی دارد. کارکرد تنگه ها به باز بودن آنهاست و اگر بسته باشد فاقد ارزش است.

وی افزود: قطعا تحریم‌هایی که بصورت ظالمانه در خصوص ایران مطرح می‌شود بر کارکردهای تنگه هرمز نیز اثر می‌گذارد و باید بدانیم که در محیط بین الملل، خروجی یک تصمیم، تنها یک کشور را تحت تاثیر قرار نمی دهد و‌ اقدامات دیگران هم تاثیر دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:  تنگه هرمز بخشی از منافع جمهوری اسلامی ایران است و نیروی دریایی تاکنون امنیت تنگه هرمز را تامین کرده و از این به بعد هم تامین می‌شود.

خانزادی افزود: کارکرد تنگه هرمز وابسته به منافع ملی ایران و اقدامات جامعه بین الملل در خصوص تعهداتش به ایران است.

وی خاطرنشان کرد: ما اقدامات آمریکا را محاسبه می‌کنیم، اما در تصمیم‌هایمان تاثیری ندارد و تصمیمات ما بر اساس فرامین فرماندهی معظم کل قوا خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص مسابقات بین المللی نظامی غواصی که این روزها در نوشهر برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مسابقات فردا در نوشهر و در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نداجا آغاز می‌شود و برای اولین دوره است که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران میزبان این مسابقات است.

خانزادی با اشاره به مسابقات روسیه، گفت: دو ناو موشک انداز ما هم در آذربایجان پهلو گرفته اند و مسابقات تیراندازی شناورها از فردا آغاز می‌شود.

وی افزود: ۱۰۰ نفر از ورزشکاران نظامی از ۸ کشور قاره های آسیا، آفریقا و آمریکا در نوشهر حضور یافته اند تا در مسابقات غواصی شرکت کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:  در این مسابقات غواصی از پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x