ورزشی

ایران نایب قهرمان جام کشتی یاشاردوغو ترکیه شد

ایران نایب قهرمان جام کشتی یاشاردوغو ترکیه شد

تیم منتخب کشتی آزاد ایران با کسب 3 مدال طلا و 3 مدال نقره و با کسب 146 امتیاز به مقام نایب قهرمانی جام یاشاردوغو ترکیه دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو ترکیه که جزء سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی نیز محسوب می شود، در روزهای پنجم تا هفتم مردادماه در شهر استانبول ترکیه برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط «محمدباقر یخکشی»، «مهران نصیری» و «محمدجواد ابراهیمی» در اوزان 61، 65 و 92 کیلوگرم صاحب مدال طلای این رقابت ها شد.
همچنین «علیرضا کریمی»، «مجتبی گلیج» و «یدالله محبی» در اوزان 86، 92 و 125 کیلوگرم صاحب مدال نقره جام یاشاردوغو شدند.
در پایان جام یاشاردوغو، تیم آمریکا با کسب 150 امتیاز در رده نخست جای گرفت و ایران با 146 امتیاز نایب قهرمان شد. ترکیه با کسب 125 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد و جمهوری آذربایجان نیز با کسب 121 امتیاز چهارم شد.

** براساس اعلام فدراسیون کشتی نتایج کشتی گیران ایران در مسابقات فینال به شرح زیر است؛
در وزن 57 کیلوگرم مهران رضا زاده با قبول شکست برابر حریف هندی از دور مسابقات کنار رفت و نهم شد.
در وزن 61 کیلوگرم محمدباقر یخکشی در دیدار نهایی با نتیجه 8 بر 2 «ساندیپ تومار» از هند را مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.
در وزن 65 کیلوگرم مهران نصیری در دیدار فینال «علی رحیم زادا» از جمهوری آذربایجان را با نتیجه 2 بر صفر مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.
حسن مرادقلی دیگر نماینده ایران در وزن 65 کیلوگرم در این دیدار نیز مقابل «مادیار بورخان» از قزاقستان با نتیجه 14 بر 9 مغلوب و پنجم شد.
در وزن 70 کیلوگرم یونس امامی در دیدار رده بندی نیز مقابل «مصطفی کایا» از کشور ترکیه با نتیجه 12 بر 5 شکست خورد و پنجم شد.
در وزن 74 کیلوگرم سعید داداش پور با نتیجه 4 بر 4 مغلوب «نورلان بکژانوف» از قزاقستان شد و به مقام پنجم رسید.
در وزن 92 کیلوگرم محمدجواد ابراهیمی در دیدار فینال در یک کشتی نزدیک با نتیجه 2 بر 2 از سد علیرضا کریمی گذشت و به مدال طلا دست یافت.
علیرضا کریمی دیگر نماینده ایران در وزن 92 کیلوگرم نیز که در دیدار فینال مقابل علیرضا ابراهیمی با نتیجه 2 بر 2 شکست خورده بود، به مدال نقره رسید.
در وزن 97کیلوگرم مجتبی گلیج در دیدار فینال مقابل «اصلان بک آلبروف» دارنده مدال برنز جهان از کشور آذربایجان با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.
علیرضا گودرزی دیگر نماینده ایران در وزن 97 کیلوگرم مقابل اصلان بک آلبروف دارنده مدال برنز جهان از کشور آذربایجان در مرحله نیمه نهایی، شکست خورد و هشتم شد.
در وزن 125 کیلوگرم یدالله محبی در دیدار فینال مقابل «الکساندر خوتسیانیوسکی» از اوکراین با نتیجه 9 بر 6 مغلوب شد و صاحب مدال نقره شد.

ایرنا

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x