اجتماعی اقتصادی بین الملل تهران حقوق بشر سیاسی فرهنگ و هنر

روحانی: آقای ترامپ با دم شیر بازی نکن

روحانی: آقای ترامپ با دم شیر بازی نکن

پایگاه خبری احوال نیوز ، حسن روحانی رئیس جمهور ایران طی سخنانی نسبت به عواقب خروج آمریکا از برجام به دونالد ترامپ هشدار داد.

روحانی: آقای ترامپ با دم شیر بازی نکن

استانبول/خبرگزاری آناتولی

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در همایش روسای نمایندگی های این کشور در خارج گفت: “آقای ترامپ، ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم. با دم شیر بازی نکن، پشیمان کننده است”.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، ، روحانی در این همایش همچنین اظهار داشت:

“ما تنگه های زیادی داریم و تنگه هرمز فقط یکی از آنهاست. قادر نیستید ملت ایران را علیه امنیت و منافع ایران تحریک کنید.  به ملت ایران اعلام جنگ می کنید و دم از حمایت می زنید؟ درهمه منطقه پهن شده اید؛ معنای حرف هایتان را بفهمید. آمریکایی ها باید خوب بفهمند که صلح با ایران مادر صلح ها، و جنگ با ایران مادر جنگ‌هاست.

برجام تصمیم یکپارچه تمام ارکان نظام بود. تهدید نمی‌پذیریم و توان ما بازدارنده است؛ امروز اتحاد داخلی ما بیشتر از قبل است وتهدید، ما را منسجم تر می کند؛ حتما آمریکا را شکست می دهیم. هزینه هایی خواهیم داد اما منافع بیشتری بدست می آوریم.

هدف اول امریکا، نقض برجام توسط خود ما بود. آژانس را تحریک کردند و باز هم موفق نشدند؛گام ناموفق سوم آمریکا، متقاعد کردن اروپا به اصلاح برجام بود. ترامپ زور زیادی زد اما مجبور شد تنهایی از برجام خارج شود. ایران در برابر ناپختگی ترامپ، هوشمندانه عمل کرد. آمریکا با همه دنیا علیه برجام تقابل می کند؛ آمریکای منزوی نباید جان بگیرد”.

انتهای پیام/*


نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x