اجتماعی اصفهان اقتصادی بین الملل تهران حقوق بشر دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر

۱۴۸ میلیارد دلار موجودی حساب آقازاده های ما در بانک های خارجی است

پس از ذوالنور و ترامپ حالا نوبت بهمنی رسید/ استناد آقای رئیس کل سابق به خبر کذب دارایی آقازاده‌ها ۱۴۸ میلیارد دلار موجودی حساب آقازاده های ما در بانک های خارجی است

پایگاه خبری احوال نیوز : محمود بهمنی می‌گوید: موجودی حساب آقازاده‌ها بیش از ذخایر ارزی در خارج از کشور است.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ،  محمود بهمنی صبح امروز در مصاحبه با خبرگزاری مهر مدعی شد که آقازاده‌های خارج‌نشین 148 میلیارد دلار سرمایه دارند که این مبلغ بیش ذخایر ارزی در خارج از کشور است.

بهمنی به مهر گفت: دو سال ارز ناشی از صادرات به کشور ما بازنگشته است. چرا امروز اعلام می کنند ۱۴۸ میلیارد دلار موجودی حساب آقازاده های ما در بانک های خارجی است. ذخایر کشور ما این قدر نیست، یعنی بیش از ذخایر ارزی کشور ما موجودی حساب آقازاده‌ها در خارج از کشور است. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: این ۵ هزار آقازاده در خارج از کشور چه می کنند؟ گفته می شود ۳۰۰ نفر از آنها درس می خوانند. بقیه آنها چه می کنند؟ دولت باید به این موضوع رسیدگی کند. قانون، تکلیف را روشن کرده است. نظارت بر موسسات پولی و بانکی با بانک مرکزی است و مسئول نظارت بر دولت نیز سازمان بازرسی و دیوان محاسبات است، باید گزارش شفاف در این خصوص ارائه شود.

معلوم نیست بهمنی که زمانی رئیس کل بانک مرکزی بوده و حالا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس است این اعداد را از کجا آورده است.

ظاهرا منبع اطلاعات بهمنی، خبری کذب و ساختگی است که چند روز پیش روی خروجی یکی از رسانه‌های وابسته به دانشگاه آزاد قرار گرفت؛ خبری با عنوان «اخراج 5هزار و 432 آقازاده ایرانی از آمریکا» و توقیف 148 میلیارد دلار دارایی آنها به نقل از رئیس خزانه داری آمریکا که به سرعت در کانالها و صفحات مختلف فضای مجازی پخش شد.

در متن خبر آمده بود: «استیون منوچین، رئیس(وزیر) خزانه داری آمریکا: 5هزار و 432 نفر از فرزندان مسئولین ایران در آمریکا حضور دارند که جز املاک‌ ودارایی شخصی 148 میلیارد و 267 میلیون دلار در حساب این نفرات وجود دارد و بدلیل امضا نکردن FATF این مبالغ را توقیف می‌کنیم.»

در حالیکه استیون منوچین، هیچ‌گاه چنین حرفی نزده و این خبر در هیچ منبع خارجی وجود نداشت. این خبر در واقع بر اساس یک توئیت بی‌نام و نشان و جعلی نوشته شده بود.

چند روز پیش هم، ادعای مجتبی ذوالنور نماینده نزدیک به جبهه پایداری درباره اعطای حق شهروندی آمریکا به 2500 ایرانی، منبع خبر فاکس نیوز شده بود و پس از آن مورد استناد دونالد ترامپ قرار گرفته بود. خبری که با پیگیری سابقه آن مشخص که از دل اخبار کذب کانال آمدنیوز بیرون آمده است.

مشخص نیست افرادی چون محمود بهمنی و مجتبی ذوالنور اخبار و اطلاعات خود را از کجا می‌آورند. به نظر می‌رسد این روزها نمایندگان مجلس برای کسب اخبار و اطلاعات به جای رسانه‌های رسمی و نهادهای دولتی به کانال‌های تلگرامی مراجعه می‌کنند.باید گفت چه کسی بر دارایی این آقازاده ها نظارت دارد؟اما باید در همین جا از نمایندگانی مثل جناب آقای حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و برخوار از اینکه جلوی تصویب FATF را گرفت تشکر و قدر دانی کرد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x