اقتصادی بین الملل تهران سیاسی

منازعه نفتی ایران و امریکا شروع شده است؟/ نیکی هیلی شیپور جنگ را از هندوستان به صدا در آورد/ چه کسانی پشت ایران خواهند ماند؟

 

منازعه نفتی ایران و امریکا شروع شده است؟/ نیکی هیلی شیپور جنگ را از هندوستان به صدا در آورد/ چه کسانی پشت ایران خواهند ماند؟

جنگ نفتی ایران و امریکا در حالی شروع شده است که عربستان برای شکست ایران حاضر است حتی مصوبات اوپک را هم زیر پا بگذارد.
گروه بین الملل پایگاه خبری احوال نیوز : بعد از آنکه ترامپ در روز 18 اردیبهشت از برجام خارج شد، حالا تمام تلاش خود را می کند که فشارهای متعددی را بر ایران وارد کند تا اهداف مشخص خود را تحقق بخشد. او در سخنرانی 18 اردییهشت اعلام کرد تحریمها بعد از 90 و 180 روز بر خواهند گشت. او در حقیقت به مشتری های نفتی ایران فرصت 90 روزه داد که جایگزینی برای ایران پیدا کنند. در حالی که این 90 روز رو به پایان است، ترامپ سعی میکند فضای اقتصادی در رابطه با ایران را با هر متدی که بتواند، هر چه بیشتر ملتهب و نگران کننده نشان دهد و مشتری های ایران را بپراند.
او در روزهای اخیر مواضع بسیاری در این باره گرفته و تهدید کرده است فروش نفت ایران را به صفر می رساند. ترامپ در این باره، نیکی هیلی را به دیار آبا و اجدادی اش فرستاد تا با مودی نخست وزیر هند دیدار کند و آنها را از خرید نفت ایران بر حذر دارد.
مرد موطلایی كاخ سفيد مي‌گويد همه بايد تن به تحريم‌هاي يك‌جانبه امريكا كه از ماه نوامبر رسما عليه ايران از سر گرفته مي‌شوند، بدهند و اين در حالي است كه شركاي اروپايي و مشتري‌هاي شرقي ايران مي‌گويند از تنها تحريم‌هايي كه تبعيت مي‌كنند تحريم‌هاي سازمان ملل است.
این تلاشهای ترامپ دقیقا متقارن شده است با روزهایی که خبرهای خاصی از اروپا می رسد و احتمال توافق برای حفظ ایران در برجام شکل گرفته است. اروپایی ها تلاش می کنند بسته ای را در بین خود به تصویب برسانند که ایران را تشویق به ماندن در برجام می کند.
حال زن سبزه و هندی الاصل و پیشانی سفید در تیم ترامپ که سفرش به وین و دیدار با آمانو هم دقیقا برای فشار روی آژانس برای فشار روی ایران بود، به هند سفر کرد تا پلن جدید ترامپ را استارت زده باشد. جنگ نفتی ایران و امریکا ادامه خواهد داشت. ایران تلاش می کند همچنان در بورس بماند و تولید و فروش نفتش کاهش نیابد و امریکا تلاش می کند آنرا حتی به صفر برساند. غول نفتی خاورمیانه پشت امریکاست و اروپایی ها و مشتریهای شرقی ایران هم قولهایی داده اند. باید دید چه کسی برنده این منازعه است.
نامه نیوز
انتهای پیام/*
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x