به گزارش گروه خبر پایگاه خبری احوال نیوز،  سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای به اظهارات «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه که گفته بود رئیس‌جمهور آمریکا را برای نگاه داشتن نیروهای این کشور در سوریه مجاب کرده واکنش نشان داد.

«سارا سندرز» در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت کاخ سفید قرار گرفته تأکید کرد: «مأموریت آمریکا تغییر نکرده است… رئیس‌جمهور به صراحت گفته که خواستار بازگشت هر چه سریعتر نظامیان آمریکایی به وطن است».

در این بیانیه آمده است: «ما مصمم به نابودی کامل داعش و ایجاد شرایطی برای جلوگیری از بازگشت آن هستیم. به علاوه، انتظار ما از متحدان و شریکانمان در منطقه این است که مسئولیت‌های بیشتری از حیث نظامی و مالی برای تأمین امنیت منطقه به عهده بگیرند».

«امانوئل ماکرون»، در مصاحبه‌ای با رسانه‌های فرانسه که ساعاتی قبل‌تر بخش‌هایی از آن منتشر شد گفته بود که «دونالد ترامپ» را برای ماندن در سوریه مجاب کرده است. او گفت: «ما او را قانع کردیم که باید به حضور در آنجا ادامه بدهد».

«دونالد ترامپ» روز ۱۴ فروردین‌ماه به گفته بود در صورتی که عربستان سعودی خواستار ادامه حضور آمریکا در سوریه است باید هزینه‌های نیروهای آمریکایی را بپردازد.

وی که در کاخ سفید در یک نشست خبری با حضور سران کشورهای حوزه بالتیک صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیرش در مورد احتمال خروج قریب‌الوقوع آمریکا از سوریه، گفت واشنگتن به سرعت در این مورد تصمیم‌گیری می‌کند.

او گفت: «در مسئله سوریه، مأموریت اصلی ما خلاص شدن از شر داعش بوده است. ما تقریبا این هدف را محقق کرده‌ایم. به سرعت در مورد اینکه باید چه کنیم، تصمیم‌گیری خواهیم کرد، البته در هماهنگی با دیگرانی که در آن منطقه هستند».

وی افزود: «عربستان سعودی به تصمیم ما علاقه زیادی نشان داده است. من به آن‌ها گفته‌ام که “خوب، اگر بخواهید ما [در سوریه] بمانیم، شاید لازم باشد که [پولش را] بپردازید. ما کارهای زیادی در این کشور (سوریه) انجام می‌دهیم و دلایل زیادی هم برای این کار داریم، اما این کار هزینه مالی بسیار زیادی برای کشور ما دارد و منافع آن برای دیگر کشورها خیلی خیلی بیشتر از منافعی است که برای خودمان دارد».

یک روز بعد، ترامپ اعلام کرد با ادامه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه موافقت کرده اما مخالفت تعهد بلندمدت برای حضور نظامی در سوریه است.

منبع:رنا