بین الملل حوادث سیاسی

درگیری سنگین نیروهای اماراتی و عربستانی

درگیری سنگین نیروهای اماراتی و عربستانی

 

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز : تحلیلگران بر این باورند که حضور این هیات نظامی – امنیتی به یمن نشان از آن دارد که تقابل نیروهای وفادار به عربستان و نیروهای مورد حمایت امارات وارد مرحله جدیدی شده است که هر لحظه احتمال تشدید آن وجود دارد.

اسکای نیوز رسانه اماراتی در این باره ضمن تایید اعزام یک هیات نظامی – امنیتی به عدن مدعی شد، این هیات برای برقراری آتش بس میان نیروهای درگیر و بازگشت اوضاع به روال طبیعی خود راهی جنوب یمن شده اند.

تحلیلگران بر این باورند که حضور این هیات نظامی – امنیتی به یمن نشان از آن دارد که تقابل نیروهای وفادار به عربستان و نیروهای مورد حمایت امارات وارد مرحله جدیدی شده است که هر لحظه احتمال تشدید آن وجود دارد.

نیروهای «عبدربه منصورهادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن (تحت حمایت عربستان) از یکشنبه گذشته (هشتم بهمن 96) چندین نوبت درگیری های سنگینی را با نیروهای شورای انتقالی در جنوب تحت حمایت امارات داشته اند.

سفر هیاتی از ابوظبی و ریاض به جنوب یمن همزمان با آن صورت می گیرد که نیروهای وفادار به شورای انتقالی در جنوب مورد حمایت امارات کنترل آخرین مواضع نیروهای حفاظت گارد ریاست جمهوری مستعفی درشمال عدن را به دست گرفتند.

شورای انتقالی جنوب یمن اول بهمن ماه 96 به منصور هادی یک هفته مهلت دادند، کابینه «احمد بن دغر» نخست وزیر مستعفی این کشور را منحل کند.

این فرصت یک هفته ای، یکشنبه گذشته (هشتم بهمن ماه 96) به پایان رسید.

شورای انتقالی جنوب در ماه می 2017 ( اردیبهشت/ خرداد 96) با حمایت ابوظبی تشکیل شد و یکی از اهداف آن، طرح جدایی جنوب از شمال یمن است، موضوعی که با اهداف عربستان در تقابل مستقیم قرار دارد.منبع:ایرنا

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x