آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اجتماعی اردبیل استان اصفهان اقتصادی البرز ایلام بوشهر تهران جنوب چهار محال و بختیاری حراسان شمالی حقوق بشر حوادث خراسان جنوبی خراسان رضوی خوزستان زنجان سمنان سیاسی سیستان و بلوچستان شرق شمال غرب فارس قزوین قم کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویر احمد گلستان گیلان لرستان مازندران مرکزی مرکزی هرمزگان همدان یزد

سیف بی کفایت است/ لیاقت بانک مرکزی را ندارد

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی در گفتگو با افکارنیوز:

سیف بی کفایت است/ لیاقت بانک مرکزی را ندارد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با بیان اینکه سپرده گذاران زیادی هنوز به پول خود نرسیدند، گفت: سیف فردی بی کفایت است و لیاقت ریاست بانک مرکزی را ندارد که باید برکنار شود.

گروه سیاسی پایگاه خبری احوال نیوز – حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به پرداخت نشدن پول سپرده گذاران موسسات مالی – اعتباری گفت: اگر سیف بعنوان رئیس کل بانک مرکزی از همان روز اول در خصوص این موسسات و مجوزهای آنها مصاحبه های تند انجام نمی داد و تند حرف نمی زد، وضعیت سپرده گذاران اینگونه نمی شد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی می توانست با دادن تسهیلات به موسسات مالی- اعتباری از بحران جلوگیری کند، افزود: متاسفانه بانک مرکزی به درستی به وظایف خود عمل نکرد و سپرده گذاران سرگردان شدند و در نهایت برای گرفتن پولهای خود به تجمعات دست زدند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با بیان اینکه مشکلات سپرده گذاران وقت زیادی از مسئولین را گرفت، گفت: مجلس، دولت و قوه قضائیه درگیر این مشکلات شدند که اگر درست مدیریت می شد این مشکلات پیش نمی آمد.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی با بیان اینکه هنوز عده زیادی از سپرده گذاران به پول های خود نرسیدند، تاکید کرد: بخش زیادی از بهم ریختگی مالی امروز کشور، مربوط عملکرد ضعیف و بی برنامه گی سیف است.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: هفته گذشته مردم مشهد در پی اعتراض به عملکرد شهرداری و تعریض خیابان در میدان شهدا که مرکز تجاری است، تجمع کردند اما کم کم این تجمعات و اعتراضات به دیگر شهرها کشیده شد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با اشاره به مشکل بیکاری و ورشکسته شدن و تعطیلی کارخانه ها افزود: بحران پولی، مالی و بیکاری در کشور وجود دارد که این مشکلات به عملکرد مسئولین کشور از جمله سیف رئیس کل بانک مرکزی، وزارتخانه ها، شهرداری ها، فرمانداری ها و …بر می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی افزود: در شرایط پیش آمده کشور همه مسئولین مقصرند و در وضعیت بهم ریختگی پولی کشور سیف از همه بیشتر مقصر است و ما معتقدیم که وی باید عزل و برکنار شود.

وی با اشاره به آتش زدن اماکن عمومی و امول شخصی مردم در اغتشاشات گفت: مسئولین باید با اغتشاشگران و کسانی که بانک و ادارات دولتی حمله می کنند و آتش می زنند، بطور جدی برخورد کنند.

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x