بین الملل سیاسی

رزمایش‌ مشترک دو روزه ژاپن، آمریکا و کره جنوبی موجب انتقاد روس‌ها شد

رزمایش‌ مشترک دو روزه ژاپن، آمریکا و کره جنوبی موجب انتقاد روس‌ها شد

رزمایش مشترک ژاپن، آمریکا و کره جنوبی انتقاد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه را برانگیخت.

به گزارش گروه بین‌الملل احوال از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه روز دوشنبه گفت رزمایش ژاپن، آمریکا و کره جنوبی با هدف مقابله با کره شمالی فقط به افزایش تنش می انجامد و موجب بی ثباتی بیشتر در منطقه می شود.

ژنرال والری گراسیموف در حالی در توکیو پایتخت ژاپن این هشدار را داد که آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در بحبوحه افزایش تنش ها بر سر برنامه های تسلیحاتی کره شمالی رزمایش دو روزه خود را با عملیات رهگیری موشک ها آغاز کردند.

گراسیموف در آغاز دیدارش با ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن گفت: «اجرای برنامه های آموزش نظامی در مناطق اطراف کره شمالی فقط تنش ها را افزایش می دهد و موجب بی ثبات می شود.»

رزمایش این هفته آمریکا و دو متحد آسیایی این کشور، که در آن، آنها به مبادله اطلاعات درباره رهگیری موشک های بالستیک خواهند پرداخت، درست چند روز پس از تمرینات نظامی گسترده نیروهای آمریکایی و نیروهای نظامی کره جنوبی برگزار می شود که کره شمالی درباره آن اعلام کرد این تمرینات شروع جنگ را «به حقیقتی مسلم» تبدیل کرد.

کره شمالی می گوید برنامه های تسلیحاتی این کشور برای مقابله با تجاوزگری آمریکا ضروری اند.

سفر رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه به ژاپن نخستین سفر یک مقام نظامی ارشد روسی به این کشور در هفت سال گذشته است. مذاکرات «دو به اضافه دو» وزیران دفاع و امور خارجه دو کشور ماه مارس پس از آنکه روسیه شبه جزیره کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد از سر گرفته شد.

گراسیموف همچنین با کاتسوتوشی کاوانو، رئیس ستاد نیروهای دفاع از خود ژاپن نیز دیدار کرد.

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x