اقتصادی بین الملل چندر رسانه حقوق بشر حوادث سیاسی

پیغام سعودی‌ها به ایران برای پایان بحران یمن/ شرط ایران برای عربستان

کریمی قدوسی در گفت‌وگو با افکار نیوز مطرح کرد؛

پیغام سعودی‌ها به ایران برای پایان بحران یمن/ شرط ایران برای عربستان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از پیغام سعودی‌ها به ایران برای پایان بحران یمن خبر داد و گفت: نظر جمهوری اسلامی ایران این است که عربستان از محاصره یمن دست بردارد و بمباران را متوقف کند تا بحران خاتمه یابد.

گروه سیاسیا احوال نیوز – جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به بحران یمن و نسل کشی رژیم آل سعود در این کشور گفت: رژیم کودک کش آل سعود نزدیک به سه سال است که مردم مظلوم و بی دفاع یمن را به خاک و خون می کشد و در این مسیر به هیچ قاعده و قانون بین المللی هم پایبند نیست.

وی با بیان اینکه عربستان در باتلاق گیر کرده، افزود: اخیرا سعودیها از پنچ- شش طریق به ایران پیغام داده تا با مذاکره بحران یمن به پایان برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: از طرق مقامات کشورهای عمان، کویت، پاکستان، مصر و حتی در سفر اخیر پوتین به تهران این پیغام سعودیها منتقل شد.

کریمی قدوسی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی ملت مظلوم و بی دفاع جهان و از جمله یمن بوده و اعلام کرد که عربستان باید از تمام محاصره هوایی، زمینی و دریایی یمن دست بردارد و کشتار بی دفاع مردم این کشور از طریق بمباران را متوقف کند.

وی تاکید کرد: با تحقق این شرط جمهوری اسلامی ایران، بحران یمن تمام می شود و این موضع، چیزی نیست جز دفاع ازملت مظلم یمن.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به موقعیت سخت مردم یمن گفت: وضعیت بد مردم یمن به حدی است که قحطی در این کشور بیداد می کند اما رژیم آل سعود هر روز مردم مظلو را بمباران می کند.

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x