اقتصادی بین الملل چندر رسانه حقوق بشر حوادث سیاسی

درگیری شدید لفظی نمایندگان ایران و عربستان در سازمان ملل

در پی تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران
در پی تصویب یک قطعنامه ضد ایرانی در سازمان ملل، تنش بین نمایندگان تهران و ریاض در این سازمان بالا گرفت.
درگیری شدید لفظی نمایندگان ایران و عربستان در سازمان مللاحوال نیوز- در پی تصویب یک قطعنامه ضدایرانی در سازمان ملل، تنش بین نمایندگان تهران و ریاض در این سازمان بالا گرفت.

به گزارش فرارو به نقل از الجزیره، مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران یک قطعنامه حقوق بشری تصویب کرد. در جلسه بررسی این قطعنامه، بین نمایندگان ایران و عربستان درگیری شدید لفظی اتفاق افتاد.
عبدالله معلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل، در خلال جلسه بررسی این قطعنامه، ایران را به “سرکوب سنی‌های ایران و پاکسازی نژادی آنها و نیز اتخاذ سیاست‌های فرقه‌ای” در عراق و سوریه متهم کرد.
اسحاق آل حبیب، معاون نماینده ایران در سازمان ملل، در واکنش به اظهارات معلمی گفت تحولات یمن ثابت کرده که سعودی‌ها در یمن بیش از القاعده، النصره و داعش کودک کشته‌اند.
علاوه براین، آل حبیب با بیان اینکه ریاض فرقه‌گرایی را برانگیخته، اعلام کرد هزینه کردن میلیارد‌ها دلار برای خرید اسلحه و نیز سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها از سوی نظام عربستان، چهره حقیقی این نظام را مخفی نخواهد کرد. نظامی که از پول برای تنش‌زایی و برافروختن آتش فرقه‌گرایی در خلیج فارس، خاورمیانه و جهان استفاده می‌کند.
آل حبیب افزود: جنایت‌هایی مانند سر بریدن که سعودی‌ها و داعش مرتکب آن شدند، از روی صُدفه و اتفاق نبود بلکه ناشی از یک دیدگاه مشترک است که سایر مسلمانان و غیرمسلمانان را کافر و گمراه می‌داند.
پس از اظهارات مقام ایرانی، نماینده عربستان برآشفت و هشدار داد که کشورش به ایران اجاز نخواهد داد که تیرهایش را متوجه عربستان کند. معلمی ادعا کرده دلیل این گونه بودن مواضع ایران این است که عربستان، نقض روح و متن اسلام توسط ایران را برملا می‌کند.فرارو
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x