اجتماعی بین الملل چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر

رقص جنجالی مفتی مشهور سعودی دردسرساز شد

 

 

فیلمی در رسانه های عربی رقص واعظ مشهور سعودی را به تصویر می‌کشد که واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته است.
ویدیویی منتشرشده از رقص علی المالکی یک واعظ سرشناس سعودی کاربران را به اظهار نظر در این باره واداشت و هرکدام درباره او نظری ارائه دادند.
به گزارش احوال از نامه نیوز، این واعظ مشهور که به صدور فتواهای بی پایه و اساس و مال اندوزی شهرت دارد چندی پیش دختران را مایه ننگ اعلام کرد و هنگامی که با سیل عظیمی از مخالفت ها و واکنش ها مواجه شد سعی کرد به طریقی روی فتوای خود سرپوش بگذارد.
اکنون این واعظ خبرساز با شرکت در یک رقص دسته جمعی که به روایت برخی رسانه های عرب زبان در یک جشن و به گفته دیگر پایگاه های خبری در یک کنسرت، جنجالی دوباره در شبکه های اجتماعی به پا کرده است و ناگفته نماند که ظاهرا این خطیب در فیلم مذکور حالت سرمستی عجیب و غیر طبیعی دارد.
گفتنی است؛ هشتگی با عنوان «رقصة علي المالك» در شبکه های اجتماعی به راه افتاد که بستری مناسب برای جنگ مجازی مخلفان و هواداران او را فراهم کرد.
عده ای از آنها حقیقی بودن این ویدیو را با حضور به اصطلاح« مرد دین » در حال رقص تکذیب کردند چرا که او پایکوبی و موسیقی را حرام اعلام کرده بود در حالی که برخی دیگر با اطمینان هویت وی را در این فیلم تایید کرده اند.
یکی از فعالان سعودی به تمسخر در این باره گفت:”واعظ بزرگ اینگونه درحال تبلیغ دین ماست”.
کاربری درپاسخ به وی گفت: این واعظ با اقدام شرم آوری که انجام داد تنها شخصیت خود را معرفی کرد به عبارتی این حرکت معرف شخصیت اوست نه معرف دین ، این دو موضوع متفاوت بوده و به یک دیگر ارتباطی ندارند پس به خاطر کار او دین را زیر سوال نبرید.
تركی بن رشيد الزلامی کاربر دیگر در دفاع از علی المالکی نوشت نوشت:اصل این فیلم بدون موسیقی است و عده ای در دشمنی با این مرد برای ریختن ابروی وی دست به شیطنت و میکس موسیقی روی این فیلم زده اند.
در واکنش به سخنان این هوادار کابر دیگری اینگونه عنوان کرد که حتی اگر حرف تو درست باشد، در اصل ماجرا تاثیری نمی گذارد و چیزی از گناه او کم نمیکند، رقص رقص است حالا چه با موسیقی و چه بدون آن!
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x