بین الملل سیاسی

کویت: توافق هسته ای ایران روشی مثبت و اقدامی جمعی برای اعتماد سازی بین المللی است

کویت: توافق هسته ای ایران روشی مثبت و اقدامی جمعی برای اعتماد سازی بین المللی است

 

تهران-  احوال -ایرنا-یک منبع مسئول در وزارتخارجه کویت اعلام کرد: توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 یک اقدام مشترک و جمعی به منظور اعتمادسازی و تحقق صلح و امنیت بین المللی است.

 

به گزارش احوال از  ایرنا، خبرگزاری رسمی کویت (کونا) امروز( یکشنبه) به نقل از یک منبع مسئول در وزارتخارجه کویت افزود: کویت سخنرانی ‘دونالد ترامپ ‘ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص راهبرد جدید او درباره تعامل با جمهوری اسلامی ایران را با اهتمامی زیاد دنبال کرده است.
این منبع مسئول که خبرگزاری کویت به نام او اشاره نکرده است، افزود:کویت از توافق هسته ای ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 با توجه اهتمامی که به برقراری امنیت و ثبات در منطقه داشته و پایبندی ایران به آن برای برقراری منطقه ای عاری از سلاح کشتار جمعی در خاورمیانه ضروری دانسته، استقبال کرده است.
وی اضافه کرد که:آنچه در قالب توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی شکل گرفته روشی مثبت و موثر برای تعامل مشترک به منظور اعتمادسازی و مشارکت در تحقق امنیت و صلح بین المللی است.
این منبع دیپلماتیک همچنین گفت: کویت از جمهوری اسلامی ایران برای عمل درجهت اعتماد سازی در منطقه از طریق در پیش گرفتن سیاست هایی براساس اصول و قوانین سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی و در راس آنها احترام به حاکمیت دولت ها، عدم دخالت در امور داخلی وحسن همجواری دعوت می کند.
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که در مقایسه با عربستان، کویت موضعی نرمتر اتخاذ کرده است.
خاورم**9366** 1324
مترجم:صغری رحیمی // انتشار دهنده: فردین پازوکی

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x