دسته‌بندی نشده

پایگاه ملک فهد عربستان هدف حمله بالستیکی ارتش یمن قرار گرفت

پایگاه ملک فهد عربستان هدف حمله بالستیکی ارتش یمن قرار گرفت

 
الملک فهد

منابع یمنی از وارد آمدن خسارات سنگین به پایگاه هوایی ملک فهد در پی حمله بالستیکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العهد، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عصر پنجشنبه با تعدادی موشک بالستیک از نوع برکان 1 پایگاه هوایی ملک فهد در منطقه الطائف عربستان را در هم کوبیدند.

یک منبع در یگان موشکی ارتش یمن گفت که این موشک‌های بالستیک به اهداف مورد نظر اصابت کرده و خسارات سنگینی به پایگاه مذکور وارد شده است.

یک منبع نظامی نیز به المیادین گفت که شماری از فرماندهان نظامی کشورهای ائتلاف متجاوز در پایگاه الملک فهد حضور داشتند.

ارتش یمن همچنین با یک فروند موشک بالستیک قاهر 1 مراکز تجمع متجاوزان و مزدوران در اطراف بخش موزع در استان تعز را در هم کوبید.

یک منبع نظامی تاکید کرد که در پی این حمله موشکی، خساراتی به متجاوزان و مزدوران و تجهیزات نظامی آن‌ها وارد شده است.

ارتش یمن همچنین با یک موشک زلزال 2 مراکز تجمع ارتش سعودی در پادگان المعطن در جیزان عربستان را در هم کوبید.

حملات موشکی ارتش یمن در حالی صورت گرفت که محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی این کشور روز چهارشنبه هشدار داد که به‌زودی عملیات غافلگیر کننده‌ای علیه عربستان انجام می‌شود.

 یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنبه شب گذشته با یک فروند موشک بالستیک دوربرد برکان (2-H) (آتشفشان 2-H) پالایشگاه‌های نفت عربستان در استان ینبع در غرب این کشور را در هم کوبید.

یگان موشکی ارتش یمن با وجود تجاوز و محاصره تحمیلی علیه یمن امکانات خود را توسعه داد و از فوریه گذشته تاکنون سه بار ریاض پایتخت سعودی هدف حملات موشکی ارتش یمن قرار گرفته است.

در ماه فوریه گذشته ارتش یمن یک موشک بالستیک از نوع برکان 2 (آتشفشان 2) به یک پایگاه نظامی سعودی در غرب ریاض شلیک کرد.

هجدهم مارس گذشته نیز پایگاه هوایی ملک سلمان در ریاض با موشک برکان 2 هدف قرار گرفت.

نوزدهم ماه مه گذشته همزمان با فراهم کردن مقدمات برای پذیرایی از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان، یگان موشکی ارتش یمن، با یک موشک برکان 2 ریاض را هدف قرار داد.

عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به تجاوز ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی و جنایت این ائتلاف علیه ملت یمن صورت می‌گیرد.

ادامه عملیات تلافی جویانه یمنی‌ها علیه متجاوزان

در پی عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نجران و عسیر، شماری از نظامیان سعودی به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

 بر اساس این گزارش، نیروهای یمنی مناطق التپة البیضاء و سلاطح را هدف حمله غافلگیر کننده خود قرار دادند که در پی این حمله شماری از نظامیان سعودی و مزدوران آن‌ها کشته و یا زخمی شدند.

از سوی دیگر یگان توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مراکز تجمع مزدوران در التپة الرملیة در اطراف گذرگاه الخضراء را هدف حملات خود قرار دادند. تک‌تیراندازان ارتش یمن نیز دو تن از مزدوران ارتش سعودی در تپة الخزان در اطراف گذرگاه علب در عسیر را از پای در آوردند.

در مقابل ائتلاف متجاوز سعودی حملات خود به غیرنظامیان در یمن را تشدید کرد. جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی دو بار جاده عمومی بخش مرزی رازح در استان صعده را بمباران کردند که در پی این حمله اتومبیل یک شهروند یمنی منهدم شد و خسارات سنگینی به زیرساخت‌های جاده مذکور وارد شد.

ائتلاف متجاوز سعودی هشت بار منازل و مزارع مردم در بخش صراوح را بمباران کردند که در پی این حملات خساراتی به املاک شهروندان یمنی وارد آمد.

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x