بین الملل دسته‌بندی نشده سیاسی

شرط مهم قطر برای کاهش روابط با ایران

یک رسانه عربی پیش‌نویس غیر رسمی پاسخ قطر به کشورهای عربی تحریم‌کننده را منتشر کرد.

شبکه المیادین پیش‌نویس غیر رسمی پاسخ قطر به کشورهای عربی تحریم‌کننده را که شامل 10 بند است منتشر کرد، در این پیش‌نویس آمده است: کشور قطر آماده کاهش روابط دیپلماتیک با ایران است به شرطی که تمام کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به این امر پایبند باشند.

به گزارش احوال، قطر آماده قطع تمام روابط از جمله روابط اقتصادی با ایران است به شرطی که تمام کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و به خصوص امارات این کار را انجام دهد.

هم‌چنین در این پیش‌نویس آمده است: قطر آماده بستن پایگاه نظامی ترکیه در قطر است به شرطی که تمام کشورهای عربی پایگاه‌های نظامی خارجی را که در سرزمین‌شان قرار دارد، ببندند.

کشور قطر در این پیش‌نویس اعلام کرده است که قطر هیچ‌گونه روابطی با گروهک‌های تروریستی که سازمان ملل آن‌ها را مشخص کرده است، ندارد و اخوان المسلمین در لیست گروهک‌های تروریستی قرار ندارد.

به گزارش ایسنا، در پی انتشار اخباری منسوب به تمیم بن حمد،‌ امیر قطر برخی کشورهای عربی از جمله عربستان،‌ امارات، بحرین و مصر کشور قطر را حامی تروریست خواندند و پس از قطع روابط دیپلماتیک با آن، این کشور را تحریم و حریم زمینی، هوایی و آبی خود را به روی آن بستند و برای عادی سازی روابط و برداشتن تحریم 13 شرط گذاشتند که مهمترین آنها قطع روابط دیپلماتیک با ایران و بستن پایگاه‌ نظامی ترکیه در قطر است.

ضرب الاجل کشورهای تحریم‌کننده به دوحه برای پاسخ به درخواست‌هایشان روز دوشنبه سوم جولای بود،‌ اما کشورهای تحریم‌کننده این ضرب‌الاجل را به مدت دو روز تمدید کردند، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر نیز روز به کویت سفر کرد تا پاسخ کشورش را به امیر کویت تحویل دهد.

منبع: ایسنا
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x