بین الملل حوادث سیاسی

استقرار نیروهای سپاه در دوحه

آماده‌باش ارتش قطر/ استقرار نیروهای سپاه در دوحه/ هشدار به عربستان
مقامات آمریکا می گویند که اوضاع حاکم بر قطر تأثیری در امنیت این کشور و عملیات ارتش آمریکا نگذاشته است.

به گزارش سرویس سیاسی احوال از  جام نیـوز و به نقل از العالم، قطر برای مقابله با هر گونه حملۀ نظامی احتمالی تانک های بیشتری را در دوحه پایتخت خود مستقر کرده است.

 

 رسانه های آمریکایی امروز پنجشنبه به نقل از یکی از مقامات این کشور گزارش دادند: آمریکا فعالیت های نظامی در قطر مشاهده کرده است و دوحه به عربستان ، امارات و بحرین هشدار داده است که به کشتی های این سه کشور در صورت ورود به آب های سرزمینی اش گلوله شلیک خواهد کرد.

شبکه سی ان ان به نقل از یک مقام آمریکایی که خواستار فاش نکردن نامش شد، اعلام کرد: درپی تشدید اختلافات بین دوحه و همسایگانش، آمریکا فعالیت های نظامی مستمری را در قطر مشاهده کرده است.

بر اساس این گزارش، قطر نیروهای مسلح خود را به حال آماده باش درآورده است زیرا نگران آغاز حملۀ نظامی احتمالی از طریق مرزهای جنوبی خود با عربستان است.

این مقام آمریکایی افزود: ارتش قطر 16 تانک لئوپارد را از انبارهای خود در دوحه بیرون آورده و به کار گرفته است.

شبکه سی ان ان به نقل از منبع مذکور اعلام کرد ” وزارت دفاع قطر پیام هشدار آمیزی به عربستان ، امارات و بحرین در روز 5 ژوئن فرستاده که در این پیام به این سه کشور هشدار داده است که اگر کشتی های آنها وارد آب های سرزمینی قطر شوند، گلوله باران خواهند شد.

 

این شبکه آمریکایی اعلام کرد: مقامات آمریکا می گویند که اوضاع حاکم بر قطر تأثیری در امنیت این کشور و عملیات ارتش آمریکا نگذاشته است.

پایگاه هوائی العُدَید در قطر تحت کنترل ارتش آمریکا است پایگاهی که بزرگترین و مهمترین پایگاه ارتش آمریکا در خاورمیانه است.

 

به گزارش جام نیوز، در همین راستا هم روزنامه رای الیوم مدعی شد: گزارش ها از استقرار نیروهای سپاه در دوحه حکایت دارد.
به ادعای رای الیوم، نیروهای سپاه برای حمایت از کاخ امیر قطر تحت عنوان تمرین های نظامی مشترک وارد دوحه شده اند.
این روزنامه ادامه داد: به گفته منابع خبری، قطر و ایران توافقنامه همکاری امنیتی در سال 2010 امضا کرده اند. طبق این توافقنامه، قطر می تواند از نیروهای ایرانی از جمله سپاه برای حمایت از امنیت ملی و داخلی خود کمک بگیرد.
رای الیوم ادامه داد: این توافقنامه به هر یک از کشورهای قطر و ایران اجازه همکاری برای تمرین های نظامی و خرید تجهیزات امنیتی به یکدیگر داده است.
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x