سیاسی

پاسخ ایران عربستان را غافلگیر کرد

پاسخ ایران عربستان را غافلگیر کرد
برخی رسانه های عربی اخیرا طی ادعایی از ورود یک جنگنده سعودی به حریم هوایی ایران خبر داده بودند که حامل فرماندهان نظامی عربستان که برای مشارکت در نشستی در قزاقستان راهی این کشور بودند.

به گزارش سرویس سیاسی احوال و به نقل از وبسایت خبری عیون الخلیج، پاسخ ایران درباره نقض حریم هوایی خود توسط هواپیمای سعودی، ریاض را غافلگیر کرد.

 

به گزارش عیون الخلیج، ظریف وزیر خارجه ایران در پاسخ به نقض حریم هوایی ایران، وارد شدن هواپیمای سعودی به حریم هوایی کشورش را یک “مسئله عادی” عنوان کرد.

 

ظریف یادآور شد: اتفاقی خیلی معمولی افتاده و هواپیمایی با یک مسیر پروازی ثبت شده در مسیر هواپیمایی کشور ما وارد کشور شده و می‌خواسته مسیر را تغییر دهد و مبدأ و مقصد خود را عوض کرده بود. این هواپیما حامل کارشناسان نفتی بوده و این اطلاعاتی است که من دیروز کسب کردم.

 

وزیر امور خارجه تأکید کرد: روش معمول این است که مسئولین هواپیمایی کشور با پدافند هماهنگ می‌کنند و به هواپیما این انتخاب را می‌دهند که یا بنشیند و مسیرش را اصلاح کند و یا برگردد که هواپیما نیز تصمیم می‌گیرد برگردد و در هیچ یک از این مراحل وزارت امور خارجه نقش،‌ دخالت و اطلاعی نداشته و نباید هم داشته باشد چرا که این کاری عادی و معمولی در میان پروازها است و نمی‌توان منظور سیاسی به آن اضافه کرد.

 

گفتنی است که برخی رسانه های عربی اخیرا طی ادعایی از ورود یک جنگنده سعودی به حریم هوایی ایران خبر داده بودند که حامل فرماندهان نظامی عربستان که برای مشارکت در نشستی در قزاقستان راهی این کشور بودند.

 

منابع عربی ادعا کردند که بازگشت جنگنده سعودی با هماهنگی صورت گرفته است و در این میان جنگنده های ایرانی متعرض جنگنده سعودی نشدند.

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x